شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس محلی شهر مرزی تیخوانا در مکزیک خلع سلاح می‌شود.

به گزارش بی.بی.سی، خلع سلاح پلیس تیخوانا به عنوان بخشی از عملیات پلیس فدرال و نیرو‌های نظامی برای مبارز علیه قاچاقچیان مواد مخدر انجام می‌گیرد.

اسحله‌های پلیس محلی از سوی مقامات فدرال مورد بازرسی قرار می‌گیرند.پیشتر اتهاماتی مبنی بر اینکه برخی از اعضای پلیس محلی در قاچاق مواد مخدر دست داشته‌اند،مطرح شده بود.این درحالی است که پلیس تیخوانا با گشت زنی غیر مسلحلنه مخالفت کرده است.

پیش از این و در اوائل هفته دولت مکزیک از اعزام 3 هزار نیروی پلیس فدرال برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داده بود.فرانسیسکو رامیرس اکونیا وزیر کشور مکزیک در این باره توضیح داده است:در جریان عملیات تیخوانا 28 قایق و 21 فروند هواپیما و هلی کوپتر نیز به عنوان واحد‌های پشتیبانی حضور خواهند داشت.

شهر مرزی تیخوانا یکی از مبادی ورودی مواد مخدر به ایالات متحده محسوب می‌شود.پیشتر و در سال 2006 در جریان درگیری‌های خشونت بار 300 نفر در تیخوانا کشته شده بودند.

این دومین باری است که فلیپه کالدرون از زمان تصدی مقام رییس جمهوری دستور انجام چنین عملیاتی را با استفاده از نیرو‌های پلیس فدرال صادر می‌کند.در ماه دسامبر سال 2006 نیز نیرو‌های پلیس فدرال جهت برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به ایالت غربی میچواکان اعزام شده بودند.

کد خبر 12660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز