چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعدادی از افراد مسلح نقابدار با حمله به دو پاسگاه پلیس در مکزیک 7 نفر را کشتند.

به گزارش رویترز ، دفتر دادستانی دولت مکزیک با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مردانی با لباس خاکی و کلاه بره به زور راه خود را به دو پاسگاه پلیس در شهر آکاپولکو باز کردند. آن‌ها را گروهی از مردان با دوربین فیلمبرداری همراهی می‌کردند. آن‌ها به هنگام ورود به پاسگاه‌های پلیس خود را سرباز معرفی کرده و ماموریتشان را کنترل سلاح‌های موجود در این پاسگاه‌ها اعلام کرده بودند.

افراد مسلح پس از ورود به یکی از ایستگاه‌های پلیس بر نفرات حاضر در آن پاسگاه آتش گشودند و سه مامور پلیس را کشتند.آنن‌ها به یک پاسگاه دیگر نیز حمله کردند و پس از خلع سلاح کردن پرسنل آن شروع به تیراندازی کردند.در جریان این حادثه نیز منشی پاسگاه ، دو مامور پلیس و یک مامور دادستانی عمومی کشته شدند.

یکی از سخنگویان دفتر دادستانی در آکاپولکو گفت: مردان مسلح در بدو ورود به پاسگاه‌های پلیس تظاهر کرده بودند که مامور به کنترل سلاح‌های نیرو‌های پلیس هستند. آن‌ها با این حربه توانستند پلیس را خلع سلاح کنند و به کشتار بپردازند. پس از وقوع این حوادث نیرو‌های پلیس موفق به کشف تعدادی خودرو و سلاح شدند که گفته می‌شود در عملیات حمله به پاسگاه‌های پلیس از آنها استفاده شده بود.

پیشتر دولت مکزیک به منظور فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای مبارزه با قاچاقچیان به ارتش این کشور فرمان داده بود سلاح‌های نیرو‌های پلیس را نیز کنترل کند زیرا اخبار زیادی مبنی با همکاری برخی از نیرو‌های پلیس با قاچاقچیان انتشار یافته بود.به نظر می‌رسد قاچاقچیان نیز با سواستفاده از فرمان جدید دولت مرکزی ،یونیفورم‌های نظامیان ارتش را بر تن کرده باشند و بازرسی اسلحه نیرو‌های پلیس را بهانه ورود به پاسگاه‌های این نیرو در آکاپولکو قرار داده باشند.

فلیپه کالدرون رییس جمهوری مکزیک با مسوولین امنیتی کابینه خود به منظور بررسی این حوادث تشکیل جلسه داد.پیشتر کالدرون ، که در یک دسامبر سال 2006 رسما مقام ریاست جمهوری مکزیک را به عهده گرفت ، در یکی از عمده ترین اقدامات خود به منظور فرو خواباندن خشونت‌ها در مکزیک هزاران نفر از نیرو‌های ارتش این کشور را به مناطق خشونت زده فرستاد.

تلاش‌های دولت مکزیک در جهت فروخواباندن خشونت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که یک گره از قاچاقچیان مکزیکی با گروهی دیگر از قاچاقچیان این کشور در حال نبرد برای  کنترل مسیر تجارت مواد مخدر هستند.

کد خبر 15183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز