مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد تهران گفت که دیگر بلیت کاغذی به هیچ وجه چاپ و توزیع نخواهد شد.

بلیت الکترونیکی اتوبوس

 به گزارش ایسنا، هرچند بر اساس اعلام شهرداری تهران بلیت‌های کاغذی از مهر ماه تقریبا حذف شده بود و دیگر چاپ نمی‌شد اما تا همین چندی پیش، هنوز در بسیاری از باجه‌های مناطق مختلف این بلیت‌ها فروخته می‌شد، به همین دلیل امکان حذف کامل آن و جایگزین شدن بلیت الکترونیکی وجود نداشت؛ اما حالا و با چند ماه تاخیر در ماه‌های پایانی سال 89 دیگر اثری از این بلیت‌های پر‌خاطره وجود ندارد و چند هفته‌ای است که مردم یا پول نقد می‌دهند و یا کارت الکترونیک خریداری کرده‌اند و این یعنی شروع دورانی تازه برای پایتختی که شهردار تهران قول داده تا چند سال دیگر نمونه شهرهای دیگر در خدمات الکترونیک باشد.

 پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با اعلام این خبر که دیگر بلیت کاغذی به هیچ شکلی چاپ و توزیع نخواهد شد، اظهار کرد: پیشتر قرار بود این برنامه اجرایی شود اما به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها آن را شروع نکردیم.

 وی با اشاره به اهمیت همراهی شهروندان در تهیه بلیت الکترونیک نسبت به نامطلوب بودن دریافت پول نقد از شهروندان توسط ماموران ایستگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از شهروندان بلیت الکترونیک را تهیه نکرده‌اند مجبور به این کار شده‌ایم و خودمان هم نسبت به این شرایط غیراستاندارد اذعان داریم.

 سنندجی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حل نشدن مشکل قیمت و تعداد بلیت در مقایسه با میزان سفر هر شهروند توضیح داد: ایستگاه‌های اتوبوس همانند ایستگاه‌های مترو امکان شناسایی مسیر مسافران و مبدا و مقصد آنها را ندارد و به همین دلیل مجبور به دریافت کل مبلغ از آنها شده‌ایم و شورای شهر هم نسبت به این شرایط اطلاع کامل دارد.

 نظارت و چک شبانه دستگاه‌های کارت‌خوان کلیه اتوبوس‌های خصوصی و بلیتی

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین با اعلام اینکه دستگاه‌های کارت‌خوان کلیه اتوبوس‌ها توسط شرکت واحد اتوبوسرانی هر شب چک و کنترل می‌شوند، توضیح داد: کلیه اطلاعات این دستگاه‌ها هر شب تخلیه و محاسبات ریالی آنها و نیز میزان جا‌به‌جایی آنها بررسی و ثبت می‌شود.

 وی اظهار امیدواری کرد که با فراگیر شدن نصب سامانه رهیاب ماهواره‌ای (GPS) بر روی اتوبوس‌ها مساله نظارت بر کلیه اتوبوس‌ها از سال آینده برطرف شود.

کد خبر 126613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز