فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با به کارگیری 250‌دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوس‌های تندرو شبانه‌روزی شد.

اتوبوس

شروع به کار اتوبوس‌های تندرو در پایتخت با تعداد مسافران میلیونی که هر روز از یک گوشه به گوشه دیگر شهر می‌روند، تحولی بزرگ در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر ایجاد کرد به‌طوری که در حال حاضر تعداد مسافران این خطوط به حدود یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.این در حالی است که با وجود خدمات رسانی گسترده این شبکه، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از 24 ساعته‌شدن فعالیت این خطوط خبر داد.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اعلام این خبر به همشهری گفت: خطوط اتوبوسرانی تندروی تهران از همان ابتدای فعالیت خود نیز در ساعات شبانه به شهروندان خدمت رسانی می‌کردند‌ اما در حال حاضر نیز با توجه به فرارسیدن ماه‌های پایانی سال و افزایش تعداد مسافران، فعالیت شبانه‌روزی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی به‌صورت رسمی آغاز شده است. وی افزود: خط یک اتوبوس‌های تندرو از ابتدای فعالیت خود با 40 دستگاه اتوبوس در ساعات شبانه به شهروندان خدمت رسانی می‌کرد.

در حال حاضر نیز فعالیت شبانه‌روزی از ساعت 22:30 تا 5:30 صبح در سامانه‌های 1، 2، 3، 4 و 7 انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه تاکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که بعد از اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها با افزایش ناگهانی مسافران روبه‌رو شویم که این امر نیز خیلی سریع اتفاق افتاد و طبق آمار در حال حاضر حدود 15 درصد افزایش مسافر نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به‌خصوص در خطوط تندرو داشته‌ایم.

سنندجی با اشاره به کمبودهای ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: با توجه به افزایش مسافران، احتیاج به اتوبوس‌های جدید داشتیم که تا‌کنون از سهمیه 150 دستگاه اتوبوس تهران، 100 دستگاه به شرکت تحویل شده و امیدواریم 50دستگاه دیگر نیز به‌زودی تحویل ناوگان اتوبوسرانی شود تا با تقویت خطوط اتوبوسرانی از مشکلات ترددی مردم کاسته شود.

وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که روند افزایش مسافر در روزهای پایانی سال با همان میزان 15 درصد و حتی بیشتر ادامه داشته باشد. البته ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها و شلوغی اتوبوس‌ها نیز نشان می‌دهد که افزایش تعداد مسافران اتفاق افتاده است.

کد خبر 127563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز