گروه شهری: براساس طرح جامع مصوب شهر تهران، منطقه 19 به پهنه کار و فعالیت تبدیل خواهدشد نه سکونت و براساس همین طرح، میزان شاغلین شهر تهران از یک میلیون و 700 هزار نفر فعلی به حدود 3میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

مناطق شهری

عبادالله فتح‌اللهی شهردار منطقه 19 دیروز در مصاحبه‌خود با خبرنگاران افزود: با درنظر گرفتن اینکه 60 درصد منطقه 19 اختصاص به زمین‌های خالی دارد و مقررات و ضوابط طرح جامع و تفصیلی شهر تهران که زیرساخت‌های لازم برای فعال کردن پتانسیل‌های اقتصادی، اجتماعی، انسانی و تخصصی موجود در جنوب تهران را فراهم کرده است، به‌نظر می‌رسد خیز لازم برای توسعه در منطقه 19 برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه توسعه تهران دیگر از جنوب شهر تهران می‌گذرد، اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر تهران به تحریک توسعه، اشتغال و کارآفرینی در منطقه جنوب تهران خواهد انجامید زیرا هم‌اکنون هیچ قطعه زمینی درمنطقه وجود ندارد که برای فعالیت خاص تعیین تکلیف نشده باشد.

شهردار منطقه 19 به‌عنوان مثال به اراضی 270 هکتاری میدان مرکزی میوه و تره بار، اراضی700 هکتاری کوره‌پزخانه‌ها و فضای 300هکتاری پادگان قلعه‌مرغی اشاره کرد که با توجه به‌قیمت پایین زمین و تخفیف‌هایی که شهرداری در عوارضش برای منطقه 19 در نظر گرفته می‌تواند برای توسعه فضای کاروفعالیت اختصاص یابد؛ فرصتی که در سایر مناطق شهر تهران میسر نیست. وی همچنین از اختصاص زمینی به مساحت 65 هکتار در محدوده شقایق، شکوفه تا فیروزان سخن گفت که برای انتقال بازار خرید و فروش و توزیع مصالح ساختمانی درنظر گرفته شده است.

علاوه براین، 11هکتار زمین نیز به بلوک‌داران اختصاص می‌یابد و متعاقب آن تمام فعالین این صنف از سطح شهر تهران جمع شده و در منطقه 19 تجمیع می‌شوند. به گفته فتح‌اللهی شرایط برای انتقال سایر صنوف که داوطلب انتقال از داخل محدوده شهر به منطقه 19 باشند نیز فراهم است.

شهردار منطقه 19 در بخش دیگری از اظهاراتش به طرح‌های در دست افتتاح منطقه اشاره کرد که از جمله آنها بهره‌برداری از قطعه چهارم به‌عنوان آخرین فاز بزرگراه شکوفه به طول 500 و عرض 45 متر است که با تکمیل این قطعه، کار اتصال محور شکوفه به بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه به پایان می‌رسد و دسترسی به محور شرقی- غربی درمنطقه 19 فراهم می‌شود.
وی هزینه این طرح را بیش از 8میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعه اول خیابان شقایق از تقاطع تندگویان تا بهمن‌یار به طول 300متر و عرض 30متر (از منطقه16 تا دولت‌خواه) نیز با هزینه 4میلیارد تومان تکمیل شد.

وی همچنین گفت: با تکمیل ساخت 13 سرای محله درنظر داریم از خرداد سال آینده مدیریت محلی در 10محله منطقه 19 را به‌خود مردم واگذار کنیم تا از این به بعد کار اداره تمامی فضاهای فرهنگی، خدماتی و ورزشی برعهده شهروندان این محلات باشد. و اما استادیوم 4هزار و 500نفری شهید باکری و مجتمع خلیج‌فارس از دیگر طرح‌های دردست افتتاح منطقه 19 است که قرار است به مناسبت ولادت حضرت رسول(ص) به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 127058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز