گروه شهری: شنبه با حضور شهردار تهران ورزشگاه شهید باکری با گنجایش 4هزار و 500 نفر در جنوب تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

 ورزشگاه شهید باکری

شهردار منطقه 19 با اعلام این خبر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، منطقه 19 در زمره مناطق برخوردار اماکن ورزشی سطح شهر تهران خواهد بود و سرانه فضاهای ورزشی در این منطقه بهبود می‌یابد.عبادالله فتح‌اللهی با اشاره به اینکه در سال 84 تنها 7مجموعه ورزشی در منطقه19 قرار داشته، تصریح کرد: در حال حاضر و با افتتاح این پروژه تعداد مجموعه‌های ورزشی منطقه 19 به 46 مجموعه خواهد رسید و این منطقه جزء مناطق برخوردار فضای ورزشی قلمداد خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 19این مجموعه ورزشی در مکان کوره‌های آجرپزی که آلودگی زیادی تولید می‌کردند احداث شده و 43 هزار متر مربع مساحت دارد. وی با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی خلیج‌فارس با همکاری بخش خصوصی احداث شده و ورزشگاه شهید باکری هدیه شهرداری به مردم منطقه است، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و شهرداری تهران برای احداث این بنا 22میلیارد تومان بوده است. این مجموعه دارای 11‌هزار و 500 متر فضای سبز، 4سالن بدنسازی به مساحت 2800متر، یک مجموعه پارکینگی برای 210خودرو، 2هزار و 800متر فضای تجاری وهزار و 600متر فضای آموزشی و 2هزار متر فضای درمانی را شامل می‌شود.

فتح‌اللهی با اعلام اینکه شهرداری منطقه19 فاقد چنین فضای ورزشی بود، گفت: با بهره‌برداری از ورزشگاه شهید باکری، نخستین ورزشگاه منطقه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. وی همچنین به احداث ورزشگاه 12 هزار نفری آزادگان اشاره کرد و افزود: همزمان با افتتاح ورزشگاه شهید باکری، کار احداث ورزشگاه 12 هزار نفری آزادگان نیز در این منطقه پیگیری می‌شود و تاکنون توانسته‌ایم 70 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت ورزشگاه آزادگان داشته باشیم.

شهردار منطقه 19 همچنین افزود: در حال حاضر 26 زمین چمن در منطقه در حال استفاده است و شهروندان منطقه نیز استقبال خوبی از اماکن ورزشی منطقه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم در طول سال‌های آینده شاهد استعدادهای درخشانی در عرصه‌های ورزشی از منطقه 19 باشیم.

مجموعه‌ورزشی شهید باکری در یکی از مستعدترین محلات منطقه 19 و در تقاطع خیابان شکوفه و دولتخواه بنا شده است. این مجموعه، نخستین ورزشگاه مشارکتی شهرداری تهران محسوب می‌شود که زمین آن از سوی شهرداری و سرمایه ساخت آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

کد خبر 128591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز