سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

حضرت امام خمینی(ره) در 12‌بهمن 1357 شمسی پس از 15سال دوری از وطن در میان استقبال پرشور مردم قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

  در این هنگام رژیم سلطنتی که آخرین روزهای موجودیت خود را سپری می‎کرد، کنترل اوضاع را از دست داده بود . حضرت‌امام(ره) پس از ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد نطق کوتاهی در تأکید بر وحدت کلمه و اتفاق و همبستگی همه قشرهای مردم ایراد فرمودند و سپس در میان استقبال بی‎نظیر مردم راهی بهشت زهرا شدند. در آنجا نیز در افشای جنایت‌های رژیم شاه و توصیف دولت اسلامی نطق افشاگرانه‎ای ایراد کردند.

دانیل پرل

دانیل پرل متولد ۱۰ اکتبرسال 1963 میلادی خبرنگاری آمریکایی بود که در سال 2002 توسط گروهی منتسب به القاعده در شهر کراچی پاکستان ربوده و در یکم فوریه در مقابل دوربین فیلمبرداری سرش را بریده و بدنش را قطعه‌قطعه می‌کنند. وی قبل از ربوده‌شدنش به تحقیق در مورد ارتباطات ریچارد رید ، عامل بمب‌گذاری در هواپیمای مسافری اروپا - آمریکا، با گروه القاعده و سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان برای روزنامه وال ‌استریت ژورنال اشتغال داشت.

شهادت حجت الاسلام شیخ عبدالله میثمی

شهید میثمی معتقد بود هر کسی بیشتر بتواند در جنگ تحمیلی شرکت کند، از این سفره الهی بیشتر بهره برده است. لذا در بسیاری از صحنه‌ها و مناطق عملیاتی حضور فعال داشت و در یکی از آنها برادرش در مقابل چشمانش به شهادت رسید. او به مسئولیت نمایندگی امام در قرارگاه خاتم الانبیا‌(ص) برگزیده شد، تا با حضور در میان برادران سپاهی، بسیجی و ارتشی، شمع محفل رزمندگان و مایه قوت قلب آنان باشد. سرانجام همان‌طور که به دوستان گفته بود:«من در این عملیات اجر خودم را از خدا می‌گیرم.» در تاریخ 65/11/9درمنطقه عملیاتی کربلای 5 از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بعد از 3روز در 12بهمن به دیدار معبود شتافت.

فضا پیمای کلمبیا

فضاپیمای کلمبیا نخستین شاتل فضایی مورد استفاده در ناوگان فضایی ناسا بود و نخستین ماموریت فضایی خود را در 12 تا 14 آوریل سال 1981 با موفقیت به پایان رساند . این فضاپیما در بیست و هشتمین ماموریت فضایی خود در یکم فوریه سال 2003 میلادی به همراه 7فضانورد، در حال بازگشت به زمین منفجر شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند . هنگام پرتاب‌شدن شاتل به فضا ، قطعه ‌ای 750 گرمی از موزائیک محافظ حرارتی تانک سوخت خارجی شاتل کنده و به بال چپ اصابت کرد و باعث شکافی در بدنه بال شد و هنگام بازگشت به زمین شاتل با گرمای زیادی روبه‌رو بود که دمای زیاد و گازهای گرم باعث شکسته شدن بال از داخل و در نتیجه تکه‌ تکه شدن شاتل شد .

نبرد روتیر

در یکم فوریه سال 1814 میلادی نبرد خونین معروف به روتیر در محلی به همین نام نزدیک رود اوب بین 160 هزار نفر از سپاهیان پروسی - اتریشی و سوئدی با 42 هزار نفر سپاهیان فرانسه اتفاق افتاد. نتیجه این جنگ، شکست سخت ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه بود.

امپراتوری نرون

در یکم فوریه سال 54 ،نرون، امپراتور ستمکار و قسی القلب روم، بعد از مرگ پدرخوانده‌اش کلودیوس به امپراتوری روم رسید. او در این زمان 17ساله بود. مرگ کلودیوس را به او نسبت می‌دهند. او غیر از پدرخوانده‌اش، مادر و برادرخوانده و زن خود را نیز کشت و در مدت 14 سال امپراتوری، خون‌های زیادی ریخت. نرون در 8 اوت 68میلادی خودکشی کرد.

کد خبر 127084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز