همشهری‌آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان با اشاره به تحولات شمال آفریقا و دیگر نقاط جهان اسلام تاکید کردند که این تحولات، انعکاس صدای ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌‌ای که امروز 15  بهمن در جمع پرشور نمازگزاران تهرانی سخن می‌گفتند، با بیان اینکه دهه فجر و 22 بهمن امسال یک شور دیگری دارد، تصریح کردند:

ملت ایران پس از سالها مجاهدت مشاهده می‌کنند که انعکاس صدای آنها امروز در مناطق دیگری از جهان اسلام با قدرت و قوت شنیده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: حوادث امروز شمال آفریقا، مصر ، تونس و برخی کشورهای دیگر برای ملت ایران معنای دیگری دارد؛ معنای خاصی دارد.

حضرت آیت الله خامنه تاکید کردند: این همان چیزی است که همیشه به عنوان بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران گفته می شد.

prayer

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز همه نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوا توصیه کردند و شهادت علی بن موسی الرضا(ع) و رحلت نبی معظم و مکرم اسلام محمد بن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبر حضرت مجتبی(ع) را به مومنان نمازگزار، ملت ایران، شیعیان و مسلمین عالم تسلیت گفتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر این که خداوند به پیامبر خود نیز بر لزوم رعایت تقوا تاکید می کند بیان کردند که خداوند حتی وجود مقدس پیامبر(ص) را برای رعایت تقوا مخاطب قرار می‌دهد.

ایشان خطاب به نمازگزاران فرمودند: خدا را در نظر داشته باشید و مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود و حتی مراقب افکار و تصورات خود باشید و این به معنای تقوا است که اگر حاصل شود تمام راه های بسته گشوده خواهد شد و خداوند متعال در همه مراحل ملتی را که دارای تقوا است یاری خواهد کرد.

ایشان با تاکید بر این که دهه فجر و 22 بهمن امسال شور و حال دیگری دارد تصریح کردند: مردم پس از سال ها مجاهدت خود مشاهده می کنند که انعکاس صدای آن ها و فریاد مظلومانه و قدرتمندانه آن ها امروز در مناطق دیگری از دنیای اسلام با قدرت و قوت شنیده می شود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث امروز شمال آفریقا (کشور مصر و تونس) و برخی از کشورهای دیگر بیان فرمودند: این حوادث برای ملت ایران معنای خاصی دارد، این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران گفته می شد، خود را نشان می‌دهد.

ولی امر مسلمین جهان با بیان این که این دهه اهمیت بسیاری دارد بیان فرمودند که در خطبه اول مطلبی را در خصوص انقلاب و در خطبه دوم هم در خصوص مسائل مصر و تونس خواهم پرداخت و سپس به زبان عربی مسلمانان عرب زبان را در سراسر منطقه خطاب قرار خواهم داد.

ایشان تاکید کردند که آنچه را که در مورد انقلاب و این حادثه عظیم ملت ایران می گویم برای ما آموزنده و عبرت آموز است، اولا یک تصویری از واقعیت های جهان است تا ببینیم مستکبران، زورگویان عالم و قدرت های مسلط چه می خواستند و چه شد؟، دنبال چه بودند؟ اما در عمل چه اتفاقی افتاد؟ سپس دو ویژگی از ویژگی های انقلاب که مربوط به دوره ماست خواهم گفت.


حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به تصویر وضعیت موجود و مقایسه آن با آن چه که زورگویان عالم دنبال آن بودند، پرداختند و فرمودند: فاتحان جنگ بین الملل اول و دوم که عمدتا چند کشور اروپایی و آمریکا بودند در منطقه مهم خاورمیانه یک سیاست تصویب شده داشتند.

ایشان از دلایل مهم بودن این منطقه را موقعیت سوق الجیشی آن دانستند و تاکید کردند که این منطقه نقطه اتصال آسیا، اروپا و آفریقا است ، یکی از بزرگترین انبارهای نفت عالم است و نفت شریان حیاتی همه قدرت های صنعتی است که در دنیا مسلط هستند، همچنین ملت های این منطقه دارای تمدن های کهن، ریشه دار و با سوابق تاریخی هستند.

ولی امر مسلمین جهان با اشاره به سیاست قدرتهای بزرگ در منطقه تاکید کردند که آن سیاست عبارت بود از این که در منطقه باید کشورها و واحد های سیاسی ضعیفی وجود داشته باشند ثانیا با یکدیگر مخالفت و دشمنی داشته و نتوانند اتحاد داشته باشند.
ایشان تاکید کردند: شاهد بودیم سیاست تقویت ناسیونالیسم عربی، ناسیونالیسم ترکی و ناسیونالیسم ایرانی را در طول سال های متمادی دنبال کردند و کشورهایی که حاکمیت هایشان از لحاظ سیاسی و حکامشان دست نشانده و مطیع باشند ایجاد کردند.
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند همچنین کشورهایی را ایجاد کردند که از لحاظ اقتصادی مصرف کننده باشند یعنی نفت را تقریبا مفت از چنگشان خارج کنند و پول همان نفت را باز خرج واردات کنند تا کارخانه های غربی رونق بگیرند.
ایشان تاکید کردند آنان به دنبال کشورهایی بودند که از لحاظ علمی عقب افتاده باشند و اجازه پیشرفت علمی به آنان داده نشود.
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که این مسائل سرفصل است و هر کدام از اینها حقیقتا یک کتاب شرح و تفصیل دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان در جمع باشکوه نمازگزاران تهرانی اعلام کردند که تا 22 بهمن امسال ، ایران به طور کامل از واردات بنزین بی نیاز می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مواضع اشتباه غرب در قبال ایران ، اظهار داشتند: در قضیه هسته ای اشتباه غربی ها این بود که آن قضیه را بزرگ کردند و جنجال کردند که ایران باید عقب نشینی کند.

رهبر معظم انقلاب با یادآوری اینکه غربی ها هفت سال است که در این زمینه تلاش می کنند، تاکید کردند: این تلاش ها موجب روشن شدن دو چیز برای مردم دنیا شد؛ یکی اینکه ایران در قضیه هسته ای پیشرفت های غیر قابل انتظاری داشته است و دیگری آنکه ایران به رغم فشارها ایستاده و عقب نشینی نمی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه 'این به نفع ایران بود' تصریح کردند:حالا همه دنیا می دانند که آمریکا و اروپا و دنباله روان آنها با همه فشارها نتوانستند به ایران فائق آیند و آن را به عقب برانند.
رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به جنجال تحریم بنزین اعلام کردند که تا 22 بهمن امسال کشور به طور کامل از واردات بنزین بی نیاز می شود و بعد از آن حتی می توانیم بزین صادر کنیم لذا جنجال آنها به نفع ملت ایران تمام شد.

ظهور و حضور امام خمینی (ره ) تقدیر خداوند بود

مقام معظم رهبری در خطبه های امروز نماز جمعه این هفته تهران که به امامت ایشان برگزارشد، فرمودند:‌ ظهور و حضور امام خمینی(ره) و تربیت این انسان برای دوران ما تقدیر خداوند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای‌ با یادآوری اینکه استراتژیست های غربی با هزاران ساعت مطالعه، فکر و برنامه ریزی برای منطقه سیاست گذاری کرده و آدم هایی را معین و به وسیله آنها کار ها را انجام دادند، اظهارداشتند:‌‌ با این تحلیل می شود رفتار رضا خان، محمد رضا و مصطفی کمال ترکیه و دیگران را تحلیل کرد.

ایشان همچنین افزودند: غربی ها تلاش کردند که مردم منطقه را از نظر فرهنگی، مقلد محض اروپایی ها، از نظر نظامی ذلیل و آسیب پذیر، از نظر اخلاقی فاسد، ‌از نظر مذهبی کاملا سطحی و قانع به مذهب فردی و احیانا مذهب تشریفاتی نشان دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: آنها تا قبل از پیروزی انقلاب جز در برهه های کوتاهی از زمان مثلا در مقطعی از تاریخ که حکومت مردمی در مصر و یا در ایران هم به طور دیگر ایجاد شد، عموما به طور مطلق در تمامی بخش ها پیشرفت کردند.
مقام معظم رهبری اظهارداشتند‌: ناگهان حادثه بزرگ و انفجار عظیمی رخ داد و اوضاع آنها (غربی ها) را برهم ریخت، به طوری که یک مرد، عالم برجسته، حکیم، فقیه، مجاهد، شجاع، خطر پذیر و نافذ الکلمه در ملت ایران به نام امام خمینی (‌ره) ظهور کرد.

طراح، نقشه کش و مدیر صحنه فتنه 88 بیرون از مرزهای ایران بود و هست

به گزارش خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در ادامه خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در دانشگاه تهران با یادآوری فرآیند وقوع انقلاب اسلامی ایران افزودند: مردم ایران آماده بودند، خطرها را به جان خریدند، وارد میدان شدند، جان و مال شان را دادند و امتحان خوبی پس دادند.
ایشان اظهار داشتند: این انقلاب همه حساب های غرب را به هم ریخت و محاسبات ان ها دچار اختلال شد. انقلاب اسلامی در ایران قوی ظاهر شد و قوی ادامه پیدا کرد. یعنی اینطور نبود که سال اول و دوم یک هیجانی پدید آید و سپس تمام شود، بلکه ادامه پیدا کرد که من بعدا در مورد این ادامه و استمرار عرایضی دارم که عرض خواهم کرد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: امام مثل کوه ایستاد، ملت همه پشت سر امام مثل کوه استوار ایستادند، جبهه دشمن هم هر چه توانست تلاش کرد و هر کاری از دست شان بر می آمد، از جنگ های خیابانی گرفته تا درگیری های قومی، تلاش برای کودتای نظامی، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم اقتصادی و به راه انداختن ماشین عظیم جنگ روانی در طی این 32 سال انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تصریح کردند: 32 سال است که علیه ملت ایران، امام و انقلاب جنگ روانی ایجاد کردند، دروغ گفتند، تهمت زدند، شایعه پخش کردند، سعی کردند اختلاف ایجاد کنند و راه ها را در داخل منحرف کنند.

ایشان با بیان اینکه هدف هایی که آنها دنبال می کردند، در درجه اول سقوط و براندازی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، خاطر نشان کردند: هدف بعدی این بود که اگر براندازی جمهوری اسلامی تحقق پیدا نکرد، انقلاب را استحاله کنند، یعنی صورت انقلاب باقی بماند، اما باطن، سیرت و روح انقلاب از بین برود که تلاش زیادی در این زمینه کردند که آخرین نمایشنامه آنها که به روی صحنه آمد، همین فتنه 88 بود.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: عده ای در داخل به خاطر حب به نفس و حب به مقام و از این قبیل امراض خطرناک نفسانی اسیر این توطئه شدند.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: من بارها گفته ام که طراح، نقشه کش و مدیر صحنه این فتنه در بیرون از این مرزها بود و هست و بعضی دانسته یا ندانسته در داخل با آنها همکاری کردند.
رهبر معظم انقلاب در مورد هدف سوم دشمن تصریح کردند: هدف سوم هم این بود و هست که کاری کنند که اگر نظام اسلامی باقی می ماند، از عناصر ضعیف النفسی که می توان در آنها نفوذ کرد، استفاده کنند و در واقع اینها را در مسائل کشور، طرف های اصلی خودشان قرار بدهند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: هدف آنها این بود که در مسائل کشور نظامی به وجود بیاید و ادامه پیدا کند که قدرت کافی نداشته باشد، ضعیف باشد، مطیع و سرسپرده باشد، در مقابل آمریکا نایستد، قد علم نکند، که این اهداف آنها تا امروز شکست خورده است.

ملت مصر بخاطر طرفداری رژیم مبارک از اسراییل و آمریکا احساس حقارت می‌کند

ولی امر مسلمین جهان در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران تاکید کردند که ملت مصر بخاطر طرفداری رژیم مبارک از اسراییل و دنباله روی از آمریکا احساس حقارت می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای که در جمع پرشور نمازگزاران تهرانی سخن می گفتند، عامل خیزش مردم مصر را همین احساس تحقیر و ذلت عنوان کردند و یادآور شدند که این حرکت از مساجد شروع شده و شعارهای آن دینی از جمله 'الله اکبر' است و مردم مصر نمی گذارند که این حرکت اسلامی را غربی ها منحرف کنند.
رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی مصر تاکید کردند که نوکری مثل حسنی مبارک نسبت به آمریکا نتوانست مصر را یک قدم به سوی پیشرفت ببرد و بسیاری از جمعیت این کشور زیر خط فقر هستند.

** مساله مصر شکست آمریکاست
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سیاست های آمریکا در منطقه بیان فرمودند که مساله مصر، شکست غیر قابل جبران برای آمریکاست.
ایشان تاکید کردند امروز بیش از خود مسئولین فراری تونس و مصر، اسرائیلی ها نگران این حوادث هستند، در این میان صهیونیست ها بیش از همه نگران هستند، می دانند اگر مصر از همپیمانی با آنان دست بکشد، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
ایشان تصریح کردند همان پیش بینی های که امام می کردند، همان پیش بینی ها تحقق خواهد یافت.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در خصوص حرکت عظیم مردم در تونس و اوج آن در مصر، فرمودند: عامل اصلی این قیام ها احساس ذلت و تحقیرشدگی است که مردم آنها از سران خود دارند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در تحلیل های جهانی سعی می کند عامل اصلی این قیام ها ندیده گرفته شود، تاکید کردند: آنها به مسائل اقتصادی و غیراقتصادی که البته موثر است اشاره می کنند، اما عامل اصلی این حرکت عظیم مردم، اول در تونس و اوج آن در مصر، احساس تحقیری است که مردم از وضعیت سران خود درشان بوجود آمده است.

ایشان با اعلام اینکه این نامبارک مصر، ملت مصر را ذلیل کرد، اظهار داشتند: قبلا یک جمله راجع به تونس عرض کنم، در تونس این رییس جمهور فراری تونس، بن علی به طور کامل وابسته به آمریکا بود، حتی گزارش هایی داریم که وابسته به سیای آمریکا بود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: ببینید برای یک ملت چقدر سخت است که رییس یک ملت آن هم رییسی با آن تبختر و نخوت که او داشت که آدم بسیار متکبر بدی بود، نوکر رسمی دستگاه های آمریکایی باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: در تونس که یک کشور مسلمان و دارای سابقه طولانی اسلامی است و مفاخر زیادی در فرهنگ اسلامی از تونس برخاستند، در چنین کشوری مردم در زمان بن علی مسجد که می خواستند بروند باید کارت ویژه داشته باشند کارت ورود مسجد که دولت به همه نمی داد، اجازه رفتن به مسجد داده نمی شد، اجازه نماز جماعت که هیچ، نماز فرادا هم در مسجد ممنوع بود، حجاب رسما ممنوع بود.

رهبر معظم انقلاب انگیزه مهم این مردم را اسلام خواهی دانستند و تاکید کردند: به مجرد اینکه این خائن از کشورش فرار کرد و اوضاع به هم ریخت دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه رفتند، این نشان دهنده انگیزه عمیق اسلامی است. این را تحلیل گران غربی می خواهند کتمان کنند و مخفی نگه دارند.
ولی امر مسلمین جهان خاطر نشان کردند: انگیزه بعد هم وابستگی به آمریکاست که بسیار مهم است، این را آمریکایی ها مایل نیستند که گفته بشود که علت قیام مردم تونس در اول و بعد اوج آن در مصر علت وابستگی است. این حقیقت قضیه است البته در تونس یک تغییر سطحی صورت گرفت او فرار کرد اما دستگاه او بر سر کار است خدا کند مردم در کشور تونس موقعیت خود را درست توجه کنند مبادا خدای نکرده دشمن بتواند آنها را فریب بدهد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه اظهارداشتند: مصر کشور بسیار مهمی است، مصر اولین کشور اسلامی است که با فرهنگ غربی آشنا شد، در اواخر قرن 18 شروع آشنایی مصر با فرهنگ غربی بود و اولین کشور اسلامی بود که در مقابل آن فرهنگ اروپایی و غربی ایستاد و عیوب آن را فهمید و در مقابل آن مقاومت کرد.
ایشان افزودند: سید جمال الدین بزرگ و شاگردانش، آن مرد اسلام خواه شجاع مبارز بزرگ بهترین جایی را که برای مبارزات خود توانست پیدا کند مصر بود. حرکات اسلام خواهی در مصر چنین سابقه ای دارد. شخصیت های بزرگی که از لحاظ سیاسی و فرهنگی همه آزادیخواه بودند.

رهبر فرزانه انقلاب اضافه کردند: مصر از لحاظ فکری و سیاسی رهبر دنیای عرب شد. در دوره طولانی کشورهای عرب به مصر نگاه می کردند، مصر رهبر دنیای عرب شد، استقلال و آزادیخواهی در آن کشور موج می زد، البته فرصت های خوبی در اختیار آن مردم قرار نگرفت.
ایشان فرمودند: مدت های کوتاهی اولین یا بزرگترین کشوری بود که به اتفاق سوریه بخاطر قضیه فلسطین وارد جنگ شدند کشورهای دیگر اسلامی هیچکدام در این چند جنگی که با اسرائیل داشتند ورود پیدا نکردند، کشور مصر سربازان، ارتش، مردم و پشتیبانی های خودش را برد که البته موفق نشدند، یکی در سال 1967 و یکی 1973.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مصر یک چنین کشوری است لذا پناه فلسطینی ها محسوب می شد بلکه حتی پناه بسیاری از انقلابیون دیگر کشورها مصر بود، یک چنین کشوری 30 سال است که افتاده است دست کسی که نه فقط آزادیخواه نیست، دشمن آزادیخواهی است، نه فقط ضدصهیونیست نیست بلکه همراه و همکار و امین و نوکر صهیونیست هاست.
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: یک کشوری که یک روز پرچم مبارزات ضدصهیونیستی در این کشور به همه دنیای عرب الهام بخش بود کارش به جایی رسید که اسرائیلی ها و دشمنان صهیونیستی در همه فعالیت هایی که علیه فلسطینی ها خواستند بکنند به کمک این نامبارک متکی شدند.

ایشان افزودند: در قضیه غزه اگر حسنی مبارک به اسرائیلی ها کمک نمی کرد نمی توانستند غزه را محاصره کنند، مردمی که در غزه محاصره بودند الان چهار سال است که محاصره هستند، در جنگ 22 روزه مرد و زن و کودک این مردم بوسیله آتش اسرائیلی سوختند، نابود شدند، خانه هاشان تخریب شد و نگذاشتند کاروان های کمک دیگر نه اینکه از خود مصر، حتی از دیگر کشورها هم می خواستند از مصر عبور کنند از جمله مردم ما؛ مصر نگذاشت یعنی حسنی مبارک نگذاشت.
رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: یک چنین وضعی در مصر حاکم بود این مردم را به ستوه آورد. مردم مصر به خاطر طرفداری نظام و رژیم کنونی مصر از اسرائیل، به خاطر دنباله روی و اطاعت محضش از آمریکا احساس ذلت و تحقیر شدگی می کنند.

** انعکاس صدای ملت ایران


رهبر معظم انقلاب در ادامه به استقامت مردم مصر اشاره کردند و خطاب به نمازگزاران بیان فرمودند که این استقامت امروز در کشور مصر، انعکاس صدای شما است.
ایشان با اشاره به اظهارات رییس جمهور وقت آمریکا در زمان انقلاب اسلامی ایران بیان فرمودند رییس جمهور آمریکا که در دوره انقلاب ما رییس جمهور بود، چندی پیش مصاحبه ای کرد و در این مصاحبه گفت 'این حرف ها و صداهایی که در مصر شنیده می‌شود برای من آشناست'، این صداها در روزهای آن روز رییس جمهوری او شنیده می شد و امروز دنیا قضاوت می‌کند

نخبگان، ملت و مسوولان خوب ایران تا امروز به دشمن اجازه دستیابی به اهدافش را نداده‌اند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری پایداری ملت ایران در مقابل توطئه های دشمن، تأکید کردند که نخبگان، ملت و مسوولان خوب ایران تا امروز به دشمن اجازه دستیابی به اهدافش را نداده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد تغییرات گسترده ایجاد شده در اثر انقلاب اسلامی ایران توضیح دادند تغییراتی که این انقلاب در کشور بوجود آورده به لحاظ عمق و ژرفا تغییرات مهم و اساسی است.
ایشان ادامه دادند: چند مورد از اتفاقاتی که افتاد را بیان می کنم، البته همه این تغییرات را می دانید و می دانیم ، اما خدای متعال نیز در قرآن ما را متوجه خورشید می کند و می فرماید 'والشمس و ضحیها'، در حالی که خورشید در مقابل چشم ما است، با این حال سوگند یاد می کند تا ما توجه پیدا کنیم که این پدیده، این قدر دارای عظمت است.

مقام معظم رهبری یادآور شدند: پیش از انقلاب نظام حاکم بر کشور، یک نظام اسلام ستیز عمقی بود که با ظواهر زیاد کاری نداشتند، اما در حقیقت از نظر عمق دنبال زدن ریشه های اسلامی مردم بودند.
ایشان ادامه دادند: در این زمینه مثال ها، شواهد و خاطره های زیادی در ذهنم هست که مجال بیان آنها نیست اما انقلاب درست در نقطه مقابل آنها قرار داشت، به طوری که اسلام را محور همه چیز و محور مدیریت قرار داد و احکام و قوانین اسلامی معیار و ملاک قوانین کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب اسلامی، کشور به لحاظ سیاسی وابسته بود یعنی حکومت، چه خود محمد رضا، چه دستگاههای گوناگون، مطیع و منتظر اشاره آمریکا بودند.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: شواهد فراوانی در این زمینه هست، به عنوان 'دکتر امینی' به آمریکا رفت به منظور اینکه آمریکایی ها را برای نخست وزیری خود در ایران قانع کند و برگشت و نخست وزیر شد اما یکی دو سال بعد، شاه که با او مخالف بود، به آمریکا رفت که موافقت آن ها را برای عزل وی از نخست وزیری جلب کند و برگشت و او را عزل کرد. این وضع مملکت ما بود.

ایشان همچنین افزودند: شاه در بسیاری از مسایل، سفیر آمریکا و انگلیس را به کاخ خود دعوت می کرد تا تصمیم های خود را با آنان در میان بگذارد و اگر آنان مخالفتی می کردند، آن تصمیم ها عملی نمی شد.
آیت الله خامنه ای با بیان اینکه منظور از وابستگی سیاسی رژیم وقت، مطیع آمریکا بودن است، فرمودند: قبل از دوره آمریکا نیز، رژیم حاکم مطیع انگلیس بود، به طوری که انگلیسی‌ها رضا خان را آوردند و وقتی دیدند به دردشان نمی‌خورد، خودشان او را عزل و از کشور بیرون کردند و پسرش را جای وی آوردند.

تجلیل رهبر معظم انقلاب از سفرهای استانی هیات دولت واجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بیانات خویش در اجتماع پرشور نمازگزاران تهرانی به تجلیل از سفرهای استانی هیات دولت و اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سفرهای مسئولین کشور به استان ها و شهرهای مختلف بیان فرمودند که مردم در برخی از شهرهای دور هیچ گاه تصور نمی کردند که بتوانند حتی یکی از مسئولین درجه دو کشوری را ببینند، ولی امروز می توانند مسئولین بالا را هم ببینند و این ها ارزش و اهمیت دارد.
ایشان تاکید کردند که وقتی مسئولین به استان های دیگر می روند، انگیزه برای برطرف کردن مشکلات و استقرار عدالت اجتماعی ایجاد می‌شود.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این که زندگی مسئولان و رییس جمهور هایی که در کشورهای دیگر به حکومت می رسند به طور کامل متحول می شود بیان فرمودند که در دنیا مشاهده می کنیم که کسی که به حکومت می رسد زندگی اش به طور کامل متحول می شود، ولی در کشور ما این طور نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر این که زندگی مسئولین کشور به حمدالله به شکل متوسط مردم و گاهی پایین تر از متوسط مردم است بیان فرمودند که این ها بسیار با ارزش است.

رهبر معظم انقلاب در ادامه به مساله سهام عدالت، مسکن روستایی و هدفمند کردن یارانه ها اشاره و تصریح کردند که این یک کار بزرگ است که اگر مسئولین بتوانند آن را خوب اجرایی و عمل کنند بسیار مهم است.
ایشان افزودند: این یارانه ای که برای نیروی برق دولت به همه مردم می داد، فردی که در خانه چلچراغ و لوستر روشن می کند و مصرف برق بیشتر می کند کجا و آن فردی که یک شعله برق روشن می کند کجا. در گذشته فرد هر چه ثروتمندتر بود بیشتر از برق استفاده می کرد و این ظلم بود ولی امروز می خواهند جلوی این ظلم را بگیرند و این یارانه ها در قضایایی مانند نان و بنزین نیز اجرایی خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب به استکبارستیزی ملت ایران اشاره کردند و تاکید کردند که ملت ایران در برابر فشار ها ایستاد، این مساله سخت بود ولی جمهوری اسلامی توانست این کار سخت را با موفقیت انجام دهد.
ایشان تاکید کردند که بسیاری بودند که از همان اوایل انقلاب می گفتند حالا که انقلاب پیروز شد، بس است بیاییم با آمریکایی ها تمام کنیم، این معنایش این بود که شعار ظلم ستیزی انقلاب تخطئه شود و این موضوع را تشویق می کردند.
رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: در طول زمان کسانی به دنبال این مساله بودند که با آمریکا همراه شویم و به دامن آنان پناه ببریم ؛ معنای این حرف فروختن قضیه فلسطین است، اغماض مساله عراق و افغانستان و امثال این ها و چشم بستن بر روی ظلمی است که بر ملت های اسلامی انجام می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر این که این مساله به معنای این است که اعتراض نکنیم بیان فرمودند که آنان به دنبال عادی کردن روابط بودند یعنی ملت مسلمان ایران نتوانند حرفشان را بزنند و مجبور شوند حرف آنان را تایید کنند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند ثبات ما پرزحمت ولی با برکت بود و رحمت الهی و توجه ملت ها را جلب کرده است، ایستادگی ملت ایران در این 32 سال بر شعارهای اصلی انقلاب این برکت بزرگ را داشته که مسئولین کشور ما وقتی به کشورهای دیگر سفر می کنند، آن طور ازآنان استقبال می شود که وقتی محبوبیت شخصیت های سیاسی را محاسبه می کنند، مسئولین کشور ما در ردیف اول هستند.
ایشان تاکید کردند که کار ملت ایران الگو شده و امروز نشانه هایش را می بینیم، امروز این خصوصیات از خصوصیاتی است که جز با گذشت زمان ممکن نمی‌شد

امروز قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند ادعای تاثیرگذاری بر تصمیم‌های مسوولان ایران را داشته باشند

ولی امر مسلمین جهان با تاکید بر وجود استقلال کامل در ایران افزودند: در حال حاضر هیچ یک از قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند ادعا کنند که کوچک ترین تاثیری در تصمیم های مسوولان ایران دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ادامه بیانات خود در نماز جمعه تهران تاکید کردند: این ایستادگی، استقلال و عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملت های جهان دارد.
ایشان تاکید کردند: ملت‌ها به این دلیل برای ملت بزرگ ایران احترام ویژه‌ای قایلند که ایران به استقلال سیاسی دست پیدا کرده است.
ولی امر مسلمین جهان ادامه دادند: قبل از انقلاب اسلامی، حکومت سلطنتی بر ایران حاکم بود که نقطه مقابل آن مردم سالاری است.

ایشان در تبیین تفاوت های عمده ساختار نظام حاکم قبل و بعد از انقلاب فرمودند: در حکومت سلطنتی مردم هیچ گونه نقشی نداشتند در حالی که در حکومت مردمسالاری مردم همه کاره‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: قبل از انقلاب، حکومت مبتنی بر وراثت بود و هنگامی که حاکم می‌مرد، نفر بعدی جایگزین آن می‌شد و مردم هیچ نقشی در انتخاب آن نداشتند؛ در حالی که حکومت بعد از اتقلاب اسلامی، کاملا انتخابی است و خواست مردم تعیین کننده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: انقلاب اسلامی، فضای آزاد، انتقاد، تذکر و حتی مخالفت و اعتراض را برای مردم باز کرد به طوری که در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی سال‌های نخست انقلاب نیز اینگونه بوده است.
ولی امر مسلمین جهان اظهار داشتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، علم و فن‌آوری در ایران به صورت کامل به غرب وابسته بود؛ به گونه‌ای که در برخی موارد، مهندسان نیروی هوایی حتی اجازه نداشتند قطعات هواپیما‌ها را برای یافتن مشکل آن باز کنند، چه رسد به اینکه بخواهند آن قطعات را تعمیر کنند، بلکه باید قطعه را در هواپیما می‌گذاشتند و برای تعویض یا تعمیر به آمریکا می‌فرستادند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: بخش صنعت در قبل از وقوع انقلاب اسلامی، به صورت کامل بر اساس مونتاژ بود و هیچ ابتکاری دراین بخش صورت نمی‌گرفت اما بعد از انقلاب، خود باوری علمی و اعتماد به نفس ملی با حضور و پرورش دانشمندانی که اکنون مشابه آنها در برخی رشته ها در دنیا انگشت شمار است، ایجاد شد.
ایشان با یادآوری اینکه 'قبل از انقلاب اسلامی، ایران در مسایل جهان و حتی در مسایل منطقه هیچ‌گونه تاثیری نداشت و نمی‌توانست داشته باشد بلکه کشور تحقیر شده ای بود'، خاطرنشان کردند: اما امروز تمام جهانیان به نفوذ و تسلط ایران اقرار دارند و دایم از حضور ایران در مسایل مختلف سخن می‌گویند.

ایشان به نقل از یکی از مقام های غربی فرمودند: به اعتقاد یک مقام غربی دو چیز است که اگر در میان مسلمانان دست به دست بگردد و ملت‌های مسلمانان از آن آگاه شوند، تمام اصول غرب، جذابیت خود را از دست می‌دهد، نخست قانون اساسی جمهوری اسلامی که حکومتی مردمی و پیشرفته امروزی را ممکن می‌سازد که هم متجدد و پیشرفته باشد و هم کاملا دینی است

کشور ما اسلامی است و به این اسلامی بودن افتخار می‌کنیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشریح برخی اشتباه های غرب در زمینه به عقب نشاندن انقلاب اسلامی ایران از اصول خود در طول سال های پس از انقلاب تاکید کردند که جمهوری اسلامی تسلیم این هوچی گری ها نشد چرا که کشور ما اسلامی است و به این اسلامی بودن افتخار می‌کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطبه های نمازجمعه تهران فرمودند: قانون اساسی جمهوری اسلامی نشان می دهد که می توان حکومتی داشت که متجدد، پیشرفته و امروزی و در عین حال، کاملا دینی باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: کارنامه این موفقیت های سیاسی، علمی، اقتصادی و نظامی ایران اگر به دست مسلمانان برسد، می بینند که این امر امکان دارد و اتفاق افتاده، بنابراین، آن ها نیز می توانند این نحوه نظام سازی را در پیش چشم داشته باشند.
ایشان با بیان اینکه نمی‌توان جلوی وقوع سلسله انقلاب ها را گرفت، افزودند: امروز این اتفاق افتاده است، البته 30 سال است که این مطلب تدریجا، آرام آرام در ذهن ملت ها جای می گیرد، رشد می کند، پخته می شود تا امروز به این صورت در شمال آفریقا و مناطق دیگر بروز می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: خود غربی ها اشتباه های سیاسی زیادی داشته اند و این اشتباه ها به ایران اسلامی کمک کرد، به عنوان نمونه در قضیه هسته ای، اشتباه کردند، به طوری که این موضوع را بزرگ و بر روی آن جنجال کردند که ایران باید از قضیه هسته ای عقب نشینی کند.
رهبر انقلاب در تبیین ابعاد این اشتباه غرب توضیح دادند که دو چیز برای مردم دنیا در این هفت سال روشن شد، یکی اینکه ایران اسلامی در قضیه هسته ای به پیشرفت های غیر قابل انتظاری دست یافت و دیگر اینکه، ایران با همه این فشارها ایستاده و عقب نشینی نمی‌کند.

ایشان فرمودند: اکنون همه دنیا می دانند که آمریکا، اروپا، دستیاران و دنباله روهای آن ها با همه فشارهایی که آوردند، نتوانستند بر جمهوری اسلامی فائق آیند.
رهبر انقلاب با یادآوری جنجال غرب در تحریم بنزین ایران افزودند: ما وارد کننده بنزین هستیم، جنجال و هیاهو کردند و تحلیلگران آن ها پیش بینی کردند که با قطع واردات بنزین به ایران، بحران به وجود می آید.
ایشان ادامه دادند: اما همین مساله موجب شد که مسوولان به فکر تولید بیشتر بنزین افتادند و بر اساس گزارشی که به من دادند تا 22 بهمن کشور به بطور کامل از واردات بنزین بی نیاز می شود و حتی بعد از آن می توانیم بنزین را صادر کنیم.
رهبر انقلاب فرمودند: در تحریم سلاح ها در دوران جنگ نیز همین اتفاق افتاد، در زمینه جریان موازی و افراطی اسلامی در همسایگی ما نیز که برای تنه زدن به جمهوری اسلامی، بوجود آمد همینطور شد و آفتی به جانشان افتاد که اکنون نمی توانند جلوی آن را بگیرند و علاجش کنند.

ایشان با یادآوری ناکامی غرب در ایجاد اختلاف های مذهبی و فتنه 88 تاکید کردند: برخی با این فتنه در حق ملت جفا کردند اما مردم ایران بر آن ها فائق آمدند.
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: حماسه 9 دی و 22 بهمن سال گذشته به معنای حقیقی کلمه از ایام الله بود. به خواست خدا، این دل ها وسط صحنه آمدند و ملت ایران عظمت خود را نشان دادند. دشمنان هرکاری می کنند، به ضررشان تمام می شود و این واقعیت دنیا است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانات خود یادآور شدند: در هر پدیده ای اگر بخواهیم اهمیت و میزان موفقیت آن موفقیت آن را تشخیص دهیم، باید ببینیم آن پدیده چقدر توانسته الگوی پدیده های دیگر در دنیا باشد و چقدر در این راه استقامت به خرج داده و ثبات داشته است؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: انقلاب ها هم همین طور هستند اگر انقلابی بخواهد الگو واقع شود، باید خصوصیاتی داشته باشد که مهمترین آن ثبات و استقامت است، به طوری که اگر اینگونه باشد، آن انقلاب الگو است وگرنه همچون برقی است که می زند و خاموش می‌شود.

ایشان تاکید کردند: انقلاب ما توانسته الهام بخش و الگو باشد و این بر اساس استقامت و پایداری و ایستادگی بر پایه اصولی است که امام راحل تبیین فرمودند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه انقلاب ما اسلامی و مبتنی بر اسلام است، افزودند: برخی از همان ابتدای انقلاب با جنجال و هیاهو گفتند اسلامی بودن یک نوع عقب گرد و نشان از ارتجاعی بودن است.
ایشان ادامه دادند: عده ای هم این صداها را در کشور پخش کردند، کتاب نوشتند، مقاله منتشر و شایعه سازی کردند تا جمهوری اسلامی را از پایبندی به اسلام عقب بنشانند اما جمهوری اسلامی ایران تسلیم این هوچی گری ها نشد، چرا که کشور ما اسلامی است و افتخار می کنیم که اسلامی هستیم.

پایبندی جوانان به انقلاب اسلامی بسیار قوی است

رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنانشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند:‌ جوان‌های ما، جوان‌هایی که امام (ره ) را ندیدند، دوران جنگ را ندیدند و از انقلاب چیزی به یادشان نیست اما التزام و پایبندی آنها به مبانی اسلام از بعضی ما پیرمردها بهتر است و قوی ترند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ‌امروز بعد از 32 سال ، نگاه کنید به جامعه ما ، رفتارها از روز اول اگر اسلامی تر نباشد، حداقل مثل روز اول پیروزی این انقلاب است .
ایشان با بیان اینکه مسوولان کشور به اسلامی بودن افتخار می کنند ، فرمودند :‌ در طول این 32 سال البته خیلی تلاش شد و حتی در داخل تشکیلات حکومتی، کسانی بودند و تلاش کردند شاید بتوان راه ها را به صورت زیگزاکی درآورده و تدریجا دور کرده و زاویه بدهند ولی نتوانستند .
وی در بخش دیگری از سخنانشان به مساله مردم سالاری نیز اشاره کردند و اظهار داشتند: ‌از اول امام (ره) اعلام کردند که باید مردم نظر بدهند. چه در اصل انتخاب جمهوری اسلامی ، چه در تدوین قانون اساسی ، چه در پذیرش آن قانونی که در مجلس خبرگان تصویب شده بود ، چه در انتخاب رییس جمهور و مجلس، امام ایستادند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: ‌32 سال از انقلاب می گذرد با محاسبه رفراندم هایی که شده است در طول 32 سال ، 33 مرتبه یا 32 مرتبه مردم رفته اند رای دادند و انتخاب کردند و به طور متوسط ، سالی یک انتخاب؛ این خیلی مهم است .
ایشان ادامه دادند‌: در طول دوران جنگ این تهران زیر بمباران بود اما انتخابات تعطیل نشد. در شهرهایی که توسط رژیم صدام موشکباران می شد، انتخابات تعطیل نشد .
رهبر انقلاب اسلامی به فشارهای برخی در یک دوره از مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کردند و فرمودند : یک دوره در مجلس فشار آوردند شاید بتوانند به دلایل سیاسی خودشان، انتخابات را به تاخیر بیاندازند و موفق نشدند تا امروز انتخابات جمهوری اسلامی و حضور مردم یک روز تاخیر نشده است. این مردم سالاری است .
خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران در ادامه فرمودند: روز اول امام گفتند 'جمهوری اسلامی' و بر سر این مردم سالاری ایستادند و قبول نکرد که کسی از مردم سالاری عبور کند . امروز مسوولان کشور از خبرگان رهبری که رهبر را نصب و عزل می کنند گرفته تا ریاست جمهوری ، مجلس و شوراها منتخبین مردم هستند .
ایشان به جریانات گوناگون این چند سال نیز اشاره کردند و گفتند :‌جریانات گوناگون نیز سرکار آمدند این طور نبوده است که ما بگوییم یک جریان ، بلکه گرایشات سیاسی از اول تا امروز دراین چند رییس جمهوری که سرکار آمدند که هر کدامی یک جهت گیری و یک شکل داشتند، اما همه با انتخاب مردم بر سر کار آمدند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان در خصوص عدالت اجتماعی فرمودند :‌ یک نمونه عدالت اجتماعی است که از اول ، امام (ره ) اعلام عدالت کردند .
ایشان با بیان اینکه عدالت اجتماعی از تمام این کار ها سخت تر است افزدند: من به شما عرض کنم از حفظ مردم سالاری و بقیه کارهایی که در جمهوری اسلامی شده است استقرار عدالت اجتماعی کار سخت تری است. نمی گویم که ما تا امروز توانسته ایم به طور کامل عدالت اجتماعی را مستقر کنیم، هنوز خیلی فاصله داریم .

ایشان ادامه دادند :‌ آن عدالتی که اسلام از ما خواسته است با آنچه که امروز در جامعه ما است فاصله زیادی دارد اما حرکت به سمت عدالت اجتماعی متوقف نشد و ادامه یافت و روز به روز شدید تر شده است امروز حرکت به سمت عدالت اجتماعی از سال های قبل و دوره های قبل نیز بیشتر است.

رهبر معظم انقلاب یکی از نمونه های مهم عدالت اجتماعی را تقسیم و توزیع متناسب فرصت های کشور عنوان کردند و افزودند: ‌در نظام های غافل از این حقیقت اجتماعی ، بر روی طبقه و مناطق خاصی از کشور تکیه می شود در جمهوری اسلامی هر چه پیش می آییم تا امروز که 32 سال گذشته این معنا را قوی تر می بینیم. روستاها و شهر های دور دست در حوزه مراقبت قرار می گیرند . این همه مسکن سازی در روستاها و جاده سازی به سمت شهر های دور کشور و روستاها و راه های ارتباطی ، نیروی برق ، آب مناسب ، تلفن و امکانات زندگی ، اینها در سراسر کشور توزیع شده است

  • خطبه عربی نماز جمعه تهران

حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در خطبه عربی نماز جمعه تهران فرمودند :‌ بزرگترین جنایتی که نظام حاکم مصر مرتکب شد این بود که این کشور را از جایگاه رفیع خود به حضیض برد و در بازی سیاسی آمریکا در سطح منطقه به یک آلت دست این کشور تبدیل کرد

به گزارش ایرنا ، ایشان تاکید کردند: این انفجار که امروزه در میان ملت مصر شاهد آن هستیم پاسخ مناسبی به خیانت بزرگی است که دیکتاتور مزدور این کشور در حق مردم خود انجام داد.

ایشان گفتند:‌ امروزه تحلیلهای مختلفی در مورد انقلاب مردم صورت می گیرد و هر کسی نظرات خود را در این زمینه بیان می کند اما هر کس که مصر را می شناسد به خوبی درک می کند که مصر از کرامت وعزت خود دفاع می کند.
'کشوری که دچار خیانتهای بزرگی شد که کرامت آن را مصادره کنند. ملتی در اوج عزت که آن را برای ارضای غرور و تکبر دشمنانش به مذلت کشیدند'.

ولی امر مسلمین جهان تاکید کردند:‌موضع مصر نسبت به قضیه فلسطین نمونه بارزی از جایگاه این کشور است. فلسطین دهها سال است که مهمترین محور در مسایل منطقه به شمار می رود. مسایل منطقه ای آن چنان به یکدیگر گره خورده اند ومتصل هستند که هیچ کشوری نمی تواند سرنوشت خود را جدای از قضیه فلسطین بداند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در خصوص قضیه فلسطین دو جبهه حمایت از فلسطین و مبارزه عادلانه آن یا
ایستادن در جبهه مقابل وجود دارد ،‌تصریح کردند:ملتهای منطقه از ابتدا موضع خود نسبت به این صف آرایی را مشخص کردند .
طبیعی است که هر نظام حاکمی وقتی به سمت حمایت از قضیه فلسطین پیش می رود از پشتیبانی و استقبال مردم خود ، ملتهای عربی و اسلامی برخوردار خواهد شد همانطور که مصر در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد این امر را تجربه کرد. اما وقتی نظامی در صف مقابل فلسطین موضع می گیرد ملت به آن پشت می کند چنانکه در مصر پس از امضای توافقنامه ننگین کمپ دیوید شکاف عمیقی بین ملت و حکومت روی داد.

مقام معظم رهبری فرمودند : امروزه شرایط سرنوشت سازی بر جهان اسلام حاکم است که می تواند معادلات جهانی را در منطقه ای که در آن زندگی می کنیم تغییر دهد و آن را به نفع ملتها رقم زند. امری که به نفع ملتهای عربی و اسلامی است و می تواند غبار دهها سال ظلم ، ستم ، ذلت و تحقیری که غرب برای ملتهای اصیل وکهن منطقه به ارمغان آورد بزداید.
رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به حوادث اخیر تونس که منجر به فرار حاکم ظالم آن شد ،‌تصریح کردند :‌معجزه ای که به دست ملت تونس به وقوع پیوست و در میان مردم با عظمت و شجاع مصر به اوج خود رسید نفسها را در سینه جهان غرب و در جهان اسلام حبس کرد و در هر یک به دلایلی چنین شد .

'آنها حوادث مصر بزرگ را از نزدیک پیگیری می کنند، مصر کشور نوابغ، کشور محمد عبده و سید جمال، کشور سعد زغلول و احمد شوقی، کشور عبدالناصر و شیخ حسن البنا ، مصر سالهای 1967 ، 1973میلادی' .
ولی امر مسلمین گفتند :‌همگان چشم به راه هستند تا ببینند لوای عزم و همت مصریها تا کجا اوج می گیرد که اگر این پرچم خدای ناکرده به زیر کشیده شود دورانی سیاه و تاریک با خود به دنبال خواهد داشت اما اگر بر قله های پیروزی به اهتزار درآید اوج آسمانها را خواهد شکافت.

ایشان افزودند :‌ملت تونس توانست حاکم خیانتکار و مطیع آمریکا و دین ستیز خود را سرنگون کند اما درست نیست که گمان کنیم به نتیجه مطلوب رسیده ایم زیرا نظام مزدور با خروج برخی سران و باقی ماندن سایر مزدوران، سرنگون نخواهد شد بلکه این در واقع دامی گسترده برای مردم است .

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طرح ها و نقشه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران ،‌ خاطر نشان کردند :‌در انقلاب اسلامی ایران بارها تلاش کردند تا ملت ما را در چنین دامی گرفتار کنند اما بیداری ملت و رهبر آسمانی و عظیم آن به دسیسه دشمنان پی برد و آن را باطل کرد و به راه خود تا پایان ادامه داد.
مقام معظم رهبری در ادامه گفتند :‌اما در مورد مصر نمونه نادری است زیرا مصر در میان جهان عرب کشوری یگانه است. مصر اولین کشور جهان اسلام است که با فرهنگ اروپایی آشنا شد و اولین کشور عربی است که پس از جنگ جهانی دوم دولتی مستقل بر پا نمود و از منافع ملی خود در ملی کردن کانال سوئز دفاع کرد.

'مصر اولین کشوری است که با تمام قوا در کنار فلسطین ایستاد و در جهان اسلام به عنوان پناهگاه فلسطینی ها شناخته شد.
سید جمال الدین مصری نبود اما ملتی جز مصر را ندید که درد وی را بفهمد'.

ایشان تاکید کردند :‌محمد عبده وشاگردانش وسعد زغلول و پیروانش اشخاص معمولی نبودند بلکه از نوابغ وشجاعانی وآگاهانی هستند که مصر می تواند به آنان واعمالشان افتخار کند.
'مصر با این عمق فرهنگی ومذهبی وسیاسی به حق جایگاه سروری را در جهان عرب کسب کرد '.

کد خبر 127286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز