شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

جشن‌های سی دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.در دهه فجرقرار داریم و در گوشه و کنار شهر، جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود.

589

فرهنگ‌سراها

در فرهنگ‌سرای گلستان به مناسبت سی دومین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌ای با عنوان «زنگ انقلاب» برگزار شده است. در این برنامه، فرشید علی‌پور وقایع انقلاب در سال 57 را برای دانش‌آموزان روایت می‌کند. این برنامه، تا 21 بهمن از ساعت10تا 15 ادامه
دارد.

یک نمایشگاه کتاب هم در فرهنگ‌سرای گلستان با موضوعات کودک و نوجوان، تاریخ، عمومی، ادبیات و... به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه، تا 23 بهمن ادامه دارد. شماره فرهنگ‌سرای گلستان 77827730 است.

در فرهنگ‌‌سرای انقلاب هم 21 برنامه در حال برگزاری است:

نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب اسلامی، جشن رنگین‌کمان و.... همچنین روز 22 بهمن در طول راه‌پیمایی فرهنگ‌سرای انقلاب برنامه‌هایی فرهنگی خواهد داشت. شماره فرهنگ‌سرای انقلاب 55419057 است.

هنرهای تجسمی فجر

بخش جنبی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 10 بهمن در خانه هنرمندان آغاز شده است. در این نمایشگاه، آثار نقاشی، عکاسی، پوستر و سفال و سرامیک با عنوان «هفت هنر، هفت هنرمند» در گالری‌های چهار فصل ارائه می‌شود. اما بخش اصلی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 17 بهمن برگزار می‌شود و آثار هنرمندان در مؤسسه صبا، فرهنگ‌سرای نیاوران، موزه فلسطین و موزه هنرهای معاصر نمایش داده می‌شود. این جشنواره تا 12 اسفند ادامه دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 66751166 تماس بگیرید.

سینما

بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل از 16 تا 26 بهمن در تهران برپا می‌شود.

بخش مسابقه سینمای ایران شامل دو بخش فیلم‌های مسابقه و فیلم‌های اول و دوم فیلم‌ساز‌ان خواهد بود. در هر دو بخش فیلم‌های مسابقه و فیلم‌های اول و دوم، حدود 20 محصول جدید سینمایی برای دریافت سیمرغ‌های جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بخش مسابقه بین‌الملل هم در چند رشته همچون بخش جام جهان‌نما (مسابقه بین‌الملل)، سینمای معناگرا و سینمای آسیا برگزار می‌شود. سه هیئت داوران مستقل فیلم‌های این سه بخش را داوری و بهترین‌ها را معرفی می‌کنند و جوایزی به آنان می‌دهند.

امسال در بخش بزرگداشت هنرمندان ایرانی از جمشید هاشم‌پور، پوران درخشنده، محمدرضا اعلامی و مهدی فقیه تقدیر خواهد شد.

کد خبر 127405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز