گروه اقتصادی: درحالی‌که گلایه نمایندگان مجلس از تاخیر بی‌سابقه دولت در ارائه لایحه بودجه افزایش یافته، مقام‌های دولتی از تدوین بودجه‌ای قوی و همچنین نهایی شدن آن در دولت خبر می‌دهند.

به گزارش همشهری، سخنگوی اقتصادی دولت از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 1390 کل کشور در نشست گذشته هیات دولت خبر داد و اعلام کرد:کمیته سه‌جانبه‌ای متن نهایی لایحه بودجه را نهایی می‌کند.از سوی دیگر، رئیس‌جمهور هم از ارائه بودجه‌ای بسیار قوی و منطبق با برنامه پنجم توسعه خبر داده است اما از مجلس هم خبر می‌رسد که نمایندگان بیش از همیشه نگران از دست رفتن زمان هستند و بیم آن دارند که ناچار شوند لایحه بودجه سال آینده را یا شتاب زده تصویب کنند یا به‌دلیل تاخیر بی‌سابقه دولت، تصمیم به تصویب چند دوازدهم بودجه بگیرند.

به گزارش مهر، وزیر اقتصاد روز گذشته اعلام کرد: قرار است متن نهایی لایحه بودجه 90 با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در کمیته‌ای سه جانبه مرکب از همین معاونت، وزارت اقتصاد و معاونت اول نهایی شود. به گفته سید شمس‌الدین حسینی، دولت اختیارات خود را به این کمیته واگذار کرده است تا متن لایحه بودجه را نهایی کند تا در اسرع وقت به مجلس ارائه شود. او اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال 90 در جلسه هفته گذشته دولت به تصویب رسید که این کلیات شامل ارقام کلی و جهت‌گیری‌های کلی و تبصره‌هاست.

خبر دیگر اینکه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور درخصوص روند بررسی لایحه بودجه در دولت اظهار کرد: قانون برنامه را اخیرا به ما تحویل دادند و تکمیل لایحه بودجه مستلزم آن است که تمام ابعاد آن را مورد توجه و بازنگری قرار دهیم؛ گرچه چارچوب اصلی آن را تدوین کرده بودیم اما بسیاری از آنها دچار تغییر وتحول می‌شود که باید انجام دهیم. محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت مشغول انجام این کار است و ان‌شاءالله به‌زودی یک بودجه بسیار قوی و منطبق با برنامه پنجم توسعه ارائه خواهد شد.

احتمال تصویب سه دوازدهم بودجه 90

اما یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال تصویب سه‌دوازدهم بودجه سال 90 به‌دلیل تاخیر در ارائه این لایحه به مجلس خبر داد.به گزارش مهر، حسین سبحانی‌نیا اظهار داشت: قرار بود این لایحه زودتر از این به دست مجلس برسد اما با تاخیری که هم‌اکنون شاهد آن هستیم چاره‌ای برای تصویب بودجه 90 به‌صورت چند دوازدهم باقی نمی‌ماند.

از سوی دیگر، جعفر قادری عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به احتمال ارسال لایحه بودجه به مجلس در روز یکشنبه هفته آینده، به فارس گفت:‌ با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس احتمالا بودجه سال آینده به‌صورت دو دوازدهم به تصویب برسد و در فروردین ماه به‌طور کامل نهایی شود.

کد خبر 127440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز