همشهری آنلاین: شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ایران و در شهر تهران برگزار می شود.

derakhshande

'سعید درخشنده' روز دوشنبه (18 بهمن) در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فدراسیون والیبال علاقه‌مند بود که این رقابت‌ها در دو شهر تبریز و ارومیه برگزار شود، اما این استان‌ها شرایط میزبانی و امکانات اقامتی و ورزشی برای 17 تیم حاضر در این رقابت‌ها را نداشتند، به همین دلیل مجبور شدیم تهران را برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی کنیم تا امتیاز میزبانی را از دست ندهیم.

وی با اشاره به این که قهرمان رقابت‌های آسیایی مجوز حضور در جام جهانی والیبال را کسب خواهد کرد و تیم‌های اول تا چهارم سهمیه زیر گروه المپیک را به دست می آورند، گفت: با توجه به این موارد کشورهای آسیایی برای کسب میزبانی این مسابقات تلاش زیادی داشتند اما تلاش 10 ساله فدراسیون والیبال ایران نتیجه داد و امیدوارم این میزبانی به نفع والیبال ایران تمام شود.

دبیر فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد : شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی قاره کهن آسیا مهر ماه سال آینده در ایران برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات کشورهایی همچون استرالیا، لبنان، چین، قزاقستان، ژاپن، افغانستان، تایلند، چین تایپه، کویت، ازبکستان، امارات، اندونزی، سریلانکا، قطر، کره جنوبی و تایلند شرکت می‌کنند زیرا این کشورها در مهلت مقرر کنفدراسیون والیبال آسیا، نسبت به ثبت نام اولیه این رقابت‌ها اقدام کرده‌اند.

وی افزود : دیگر کشورهای آسیایی نیز تا 26 بهمن ماه امسال فرصت دارند تا با پرداخت جریمه 500 دلاری برای این مسابقات ثبت نام اولیه را انجام دهند و احتمال دارد قرعه‌کشی تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات در نشست آینده کنفدراسیون والیبال آسیا در پکن که از 24 بهمن ماه آغاز می‌شود، برگزار شود.

درخشنده در خصوص سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در سفر اخیر به سوییس با رئیس فدراسیون جهانی والیبال در مورد مسائل مهمی از جمله جذب سرمربی تراز اول برای تیم ملی بزرگسالان مشاوره داشتم.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون با دو مربی تراز اول ایتالیایی و آرژانتینی‌الاصل به نام های پرندی و ولاسکو مذاکراتی داشته که سیلوانو پرندی از دعوت ایران استقبال کرده است.

کد خبر 127617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز