گروه حوادث: «شما خیلی خوش‌شانس هستید، چون بین این همه آدم شماره شما را شانسی گرفتم»؛ مرد کلاهبردار که با معرفی خودش به‌عنوان یک چوپان ساده، طعمه‌های خود را فریب می‌داد این جمله را به طعمه‌های خود می‌گفت تا آنها را فریب دهد.

سکه

سکه‌های شانس

مدتی قبل مرد میانسالی با مراجعه به اداره آگاهی کرج مدعی شد افرادی از وی به بهانه فروش سکه‌های عتیقه، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده‌اند. این مرد در اظهارات خود به ماموران پلیس گفت: چند روز قبل درخانه بودم که زنگ تلفن خانه‌مان به صدا درآمد. وقتی جواب دادم، از پشت خط صدای مردی غریبه به گوش می‌رسید که با لهجه عجیبی صحبت می‌کرد. او می‌گفت چوپان است و از یکی از شهرهای دورافتاده تماس می‌گیرد.

مرد ناشناس مدعی بود مدتی قبل هنگام چراندن گوسفندانش، تعدادی سکه طلای عتیقه پیدا کرده و چون فکر می‌کرده که این خوش‌شانسی خود را باید با دیگران تقسیم کند، تصمیم گرفته 5 شماره تلفن را به‌صورت اتفاقی شماره‌گیری کند و سکه‌های طلای عتیقه را به صاحب یکی از این 5 شماره تلفن به قیمت بسیار ارزانی بفروشد تا او هم در این خوشبختی سهیم شود.
شاکی ادامه داد: این کلاهبردار با ادعای اینکه شماره تلفن مرا تصادفی شماره‌گیری کرده به من پیشنهاد داد سکه‌ها را از او بخرم و من که فریب حرف‌هایش را خورده بودم و فکر می‌کردم شانس به من روی آورده است، برای انجام معامله با او قرار گذاشتم.

این مرد که هنگام ملاقاتمان، لباس چوپانی به تن داشت، یک سکه به من داد و با این ادعا که چند کیسه از این سکه‌ها پیدا کرده است از من خواست برای آنکه مطمئن شوم که او راست می‌گوید سکه را امتحان کنم. درحالی‌که بررسی هایم نشان می‌داد که این سکه اصل است، وسوسه شدم تا همه سکه‌های چوپان را بخرم؛ به این ترتیب با هر زحمتی که بود چند میلیون تومان جمع کردم و سکه‌ها را از چوپان خریدم اما بعد از آنکه آنها را به طلافروشی بردم، متوجه شدم که همه آنها تقلبی هستند و من فریب خورده‌ام.

با این شکایت، تحقیقات تخصصی برای شناسایی مرد کلاهبردار و همدستانش از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران آغاز شد. تلاش کارآگاهان برای شناسایی متهم بعد از مدتی به نتیجه رسید و ماموران توانستند در جریان تحقیقات خود 4 نفر از اعضای باندی که با معرفی خود به‌عنوان چوپان، سکه‌های تقلبی را به‌عنوان سکه‌های عتیقه به طعمه‌هایشان می‌فروختند، شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری این متهمان آنها اعتراف کردند که با جعل سکه‌های عتیقه و تلفن‌زدن به افراد مختلف و فریب آنها، از افراد زیادی کلاهبرداری کرده‌اند. آنها در ادامه گفتند که حتی در برخی از موارد وقتی که خریداران در محل قرار متوجه موضوع می‌شدند آنها را به باد کتک می‌گرفتند و پول‌هایشان را سرقت کرده و به سرعت فرار می‌کردند.

سردار اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز- با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان از محل اختفای اعضای این باند، هزار و 50 سکه تقلبی به وزن تقریبی 2کیلوگرم کشف و ضبط کردند و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 127752

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز