چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار با حضور در مقابل‌ بانک‌ها، متقاضیان دریافت وام را شناسایی می‌کرد و دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد.

متهم

 این مرد در طول 3 سال فعالیت مجرمانه، 17 متقاضی وام را در دام سیاه خود گرفتار کرد.تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد زمانی آغاز شد که یکی از مالباختگان به اداره آگاهی شهرستان گلوگاه رفت و به ماموران گفت: مدتی قبل وقتی برای دریافت وام به یکی از بانک‌ها رفته بودم، در آنجا با مردی آشنا شدم که خودش را مامور وزارت اطلاعات معرفی می‌کرد.

این مرد به من گفت که می‌تواند با نفوذی که در بانک دارد، برایم وام میلیونی تهیه کند و من هم با دیدن کارت شناسایی او، باورم شد که وی مامور است.برای همین از او خواستم هر طوری شده برایم وام بگیرد و وقتی گفت که برای این کار باید ابتدا 3.5میلیون به‌عنوان ودیعه در اختیارش قرار دهم، این کار را انجام دادم اما او بعد از گرفتن پول ناپدید شد و دیگر او را ندیدم.

بعد از شکایت این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. درحالی‌که جست‌وجو برای یافتن ردی از متهم ادامه داشت، شاکیان دیگری هم به اداره آگاهی رفتند و از مردی که به بهانه تهیه وام دست به کلاهبرداری از آنها زده بود، شکایت کردند.

مشخصاتی که تمامی شاکیان از متهم ارائه می‌کردند یکی بود و ماموران متوجه شدند که همه این کلاهبرداری‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است. به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه یافت و ماموران با پرس و جو از شاکیان و بررسی‌ سرنخ‌هایی که آنها از متهم داشتند، توانستند مخفیگاه او را شناسایی کنند.

سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم از 3 سال قبل با همین شگرد کلاهبرداری‌های متعددی را در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رقم زده و میلیون‌ها تومان سرمایه طعمه‌هایش را به جیب زده و متواری شده بود.

وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه کلاهبردار فراری، این محل به محاصره پلیس درآمد و ماموران با دریافت دستور قضایی، وی را دستگیر و در بازرسی از محل اختفایش انواع مدارک و اسناد جعلی کشف و ضبط کردند. سرهنگ عظیمی افزود: با انتقال مرد کلاهبردار به اداره آگاهی، او به فریب 17 نفر در طول 3سال فعالیت مجرمانه اعتراف کرد و مدعی شد که همه طعمه‌هایش را از بین کسانی انتخاب می‌کرد که برای دریافت وام به بانک‌ها مراجعه کرده بودند. وی خاطرنشان کرد: میزان کلاهبرداری‌‌های این مرد حداقل 220 میلیون تومان است و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

کد خبر 127853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز