چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور 22 بهمن را اتفاقی عظیم و تاریخ‌ساز معرفی کرد که متعلق به همه ملت‌ها، انسان‌ها و هر کسی است که دارای دلی پاک، عدالتخواه، آزادی‌خواه و خداخواه است.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سد مخزنی ماملو در جمع خبرنگاران در مورد 22 بهمن با تاکید بر این‌که این روز متعلق به توده مردم است و ملت ایران این روز را آفرید و صاحب آن است، اضافه کرد: هر 22 بهمن آغاز، دوره، حرکت و نگاهی جدید است و همه شاهد بوده‌ایم که 22 بهمن هر سال یک طعم و مزه جدید داشته است.

 وی با بیان این که ما 30 سال قبل از 22 بهمن یک برداشت و افق نگاهی داشتیم، اما پس از 32 سال برداشت ما بسیار متعالی‌تر و افق نگاه ما بلندتر شده است، خاطر نشان کرد: 30 سال پیش خواست ما این بود که از زیر یوغ استبداد و ستم آزاد شویم، اما امروز ملت ایران به دنبال آن است که آسمان‌ها را فتح کرده و همه جهان را اصلاح کند.

 احمدی‌نژاد این مسئله را به معنا و مفهوم یک حرکت متعالی در 32 سال گذشته ارزیابی کرد که هر سال که می‌گذرد شکوفاتر و اثربخش‌تر می‌شود.

 رئیس‌جمهور با تبریک روز 22 بهمن به ملت ایران و همه بشریت، گفت: اطمینان دارم آنچه که ملت ایران خلق کرده، پرورش داده و به امروز رسانده، امروز هم ماموریتش را به خوبی در قبال آن انجام خواهد داد.

 جهان نیازمند الگوی عملی از اسلام ناب محمدی است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از خط مخزنی ماملو با تبریک دهه فجر و با یادآوری این نکته که باید ایران ساخته شود و این هدف باید به یک آرمان ملی و الهی تبدیل شود، اظهار داشت: ایران باید برای همه جهان الگو شود و این شدنی است. استعدادی که خداوند در این سرزمین قرار داده کم‌نظیر است؛ چرا که زیباترین فرهنگ الهی و انسانی و استعدادهای شگرف و طبیعت پربار همه عوامل را فراهم آورده است.

 وی خاطر نشان کرد: امروز باید ایران را بسازیم و هیچ علتی نباید ما را از این هدف بازدارد. ساختن ایران بالا بردن پرچم عدالت، توحید، اهل بیت و پیامبر(ص) است و امروز جهان نیز نیازمند الگوی عملی از اسلام ناب محمدی است و این فرصت برای ما فراهم است که این نیاز تاریخی بشریت را پاسخ شایسته بدهیم.

 رئیس‌جمهور با یادآوری این نکته که باید ایران در تمامی ابعاد ساخته شود، گفت: باور، ایمان و تجربیات مکرر ما می‌گوید که این کار شدنی است و لذا باید فضای کشور فضای کار و تلاش باشد و هر کس کاری می‌کند باید نگاهش به قله‌های آرمانی باشد.

 احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر در آینده نزدیک به جایی برسیم که 75 میلیون انسان ایرانی در هر کجا و در هر کاری که هستند تلاش و هدف‌شان منطبق بر مسیر تعالی انقلاب و ایران قرار داشته باشد، معجزه‌ای بس بزرگ اتفاق می‌افتد.

 به گفته وی هیچکس نباید کاری کند که در نقطه مقابل تعالی باشد و همه مسئولند که کمک کنند تا اهداف بزرگ محقق شود.

 رئیس‌جمهور در همین زمینه بخش آب را مورد اشاره قرار داد و با بیان این که به ظاهر ما سرزمین کم آبی هستیم، ولی در یک نگاه درست به عالم هستی نمی‌توانیم بپذیریم که خداوند ما را در مضیقه قرار داده است، اضافه کرد: ما باید ببینیم که چگونه از این نعمت استفاده کنیم و باید یک نهضت عظیم استفاده درست از آب راه‌اندازی شود؛ چرا که هر قطره آب ارزشمند است.

 احمدی‌نژاد همچنین از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان منابع در بودجه سال آینده برای اصلاح شیوه‌های آبیاری خبر داد و از استاندار تهران خواست تا کشاورزان استان را بسیج کنند تا در این زمینه الگوسازی لازم صورت پذیرد.

 وی همچنین خواستار اصلاح شیوه مصرف و صرفه‌جویی در بحث آب شرب شد و اظهار داشت: بحث اسراف در فرهنگ ما نبوده و مصرف نعمت الهی مهندسی و حساب و کتاب داشته است، اما 150 سال ما را از این فرهنگ دور کرده‌اند و روش‌ها و رفتارهایی تحمیل کرده‌اند که سابقه در ریشه و فرهنگ ما ندارد.

 رئیس‌جمهور با اشاره به برخی جنبه‌های فرهنگ غربی که اسراف و مصرف بی‌حساب و کتاب را معادل سعادت تعریف کرده‌اند، گفت: هر کس می‌خواهد طعم واقعی سعادت را بچشد باید به دیگران کمک کند.

 احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که در تمام بخش‌ها در دو، سه سال آینده مصرف آب سازماندهی شود.

 رئیس‌جمهور همچنین در مورد مصرف بخش صنعت و دولتی نیز خواستار وضع تعرفه‌های بالای قیمت آب و برق برای این بخش شد تا مصرف بیت‌المال اعتباری یابد.

 وی همچنین ایجاد دریاچه سد ماملو را باعث تاثیرگذاری بر آب و هوای منطقه ارزیابی کرد و از استاندار تهران خواست کارگروهی تشکیل دهند و با درختکاری در شیب‌ها فضای تفریحی در منطقه ایجاد کنند. ضمن اینکه تصفیه‌خانه آب مربوط به سد ماملو نیز هر چه زودتر ساخته شود.

کد خبر 127829
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز