جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قرص یکبار در روز که سه داروی مورد استفاده در در درمان ویروس ایدز را ترکیب می‌کند، تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها این قرص این امکان را برای بیماران ایجاد می‌کند که برای اولین بار "درمان سه‌گانه مخلوط" ضدایدز را با یک دوز واحد در روز دریافت کنند.این قرص جدید که آتریپلا (Atripla) نام دارد، ترکیبی ازسه داروی قبلا تایید شده ضدایدز است که بیش از همه در درمان‌های مخلوط  به کار می‌رفتند.

قرص آتریپلا می‌تواند جایگزین چندین قرصی شود که  بیماران آلوده به ویروس نقص ایمنی اکتسابی(HIV)  هر روز باید مصرف کنند تا تکثیر ویروس در بدن آنها مهار شود؛ به این ترتیب با ساده‌تر شدن درمان ایدز ظهور و نهایتا انتقال سویه‌‌های مقاوم به داروی ویروس کندتر می‌شَود.آتریپلا حاوی داروهای Viread و Emtriva  ساخت شرکت گیلئاد و داروی Sustiva  ساخت شرکت بریستول-مه‌یرز اسکوئیب است.

 درمان ایدز در سال‌های اولیه‌اش شامل مصرف چندین قرص در دفعات مختلف روز  با یا بدون غذا بود. کارشناسان بزودی متوجه شدند که رعایت کردن چنین شیوه‌ای بسیار مشکل است. داروی جدید گرچه پیشرفت عمده‌ای محسوب نمی‌شود اما باعث ساده‌تر شدن مصرف داروها می شود. سادگی مصرف داروها در درمان هر بیماری‌ مزمنی از جمله ایدز به خاطر پذیرش روانی بیشتر بیماران بسیار مهم است.

کد خبر 1279

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز