سیدمحمد پژمان با اعلام اینکه در روزهای اول اسفند ماه 60 واگن متروی مشهد در قالب 20 قطار وارد خطوط مترو میشود، افزود: تعهد تحویل واگنها بیش از این تعداد است اما منتظر تکمیل تعداد واگنها نمیشویم و فعلا با همین واگنها از خط یک متروی مشهد بهرهبرداری میکنیم. وی به ایسنا گفت: با توجه به تعداد قطارها و واگنها، سرفاصله حرکت قطارها، بیشتر میشود اما با توجه به شروع بهرهبرداری و تعداد کم مسافران تا زمان تحویل قطارهای جدید، جوابگو خواهد بود.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه روند تحویل و به کارگیری واگنهای جدید، بدون توقف ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قطعات و استاندارد واگنهای متروی مشهد بهطور کامل تحت لیسانس شرکتهای معتبر اروپایی است که تحت نظارت همین شرکتها در چین مونتاژ میشود.
وی اضافه کرد: این قطارها با قطارهای متروی تهران متفاوت است و به همین دلیل امکان تولید داخلی آنها وجود نداشت. شهردار مشهد همچنین با اعلام اینکه عملیات خط 2متروی مشهد در حال انجام است، تصریح کرد: یک دستگاه حفار TBM از بندر عباس در حال حمل است و به محض رسیدن به مشهد برای عملیات حفاری تونلهای خط 2مترو به کار گرفته میشود و به این ترتیب سرعت حفر تونل چند برابر خواهد شد. وی یادآور شد: در حال حاضر نیز ساخت ایستگاهها و سگمنتهای دیواره تونلها در حال انجام است. خط یک متروی مشهد 20 کیلومتر طول دارد و دارای 22 ایستگاه است.