همشهری آنلاین: شاهزاده 'سلمان' ولیعهد بحرین دستور عقب نشینی سربازان و خودروهای ارتش از خیابان‌های منامه، پایتخت این کشور را صادر کرد.

 دستور عقب نشینی ارتش بحرین از خیابان های منامه صادر شد

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از رسانه‌های محلی، خروج نیروهای ارتش از خیابان‌ها، یکی از شروط مخالفان برای مذاکره با دولت اعلام شده است.

بر پایه این گزارش، نیروهای پلیس در حال مسدود کردن خیابان‌های منتهی به میدان لؤلؤ، محل اصلی تجمعات هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان در حال بازگشت به این میدان هستند.

پیشتر حزب وفاق، مهم‌ترین حزب شیعه مخالف در بحرین، پیشنهاد دولت این کشور برای گفت وگو با هدف حل بحران سیاسی را رد کرده است.

'عبدالجلیل خلیل ابراهیم' از رهبران الوفاق گفت: دولت بحرین باید استعفا و ارتش نیز به حضور خود در کوچه و خیابان ها پایان دهد تا این گروه پیشنهاد دولت برای مذاکره را بپذیرد.

یک عضو دیگر وفاق گفت: 'مقامات بحرینی پیش از آغاز هر نوع گفت وگویی باید ایده سلطنت مشروطه را بپذیرند.'

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان بحرینی خواهان آزادی های سیاسی بیشتر در این کشور هستند، اما این تظاهرات از سوی دولت به شدت سرکوب و در نتیجه آن چند نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

وفاق 18 کرسی از مجلس 40 نفری بحرین را در اختیار دارد، اما در اعتراض به خشونت‌های صورت گرفته، به حضور خود در این مجلس پایان داده است.

بحرین از جمله کشورهای عربی است که در پی تحولات سیاسی تونس و مصر، دستخوش ناآرامی شده است.

این کشور یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خلیج فارس و محل استقرار ناوگان پنجم دریایی این کشور است.

روز جمعه شیخ 'حمد بن عیسی آل خلیفه' پادشاه بحرین از شاهزاده سلمان، ولیعهد این کشور و پسر ارشدش خواست تا برای حل بحران سیاسی این کشور، دست به گفت وگوی ملی بزند.

ولیعهد بحرین و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح از مردم خواسته است که خیابان‌ها را ترک کنند.

کد خبر 128676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز