همشهری ورزشی: جلسات کمیته‌گذر فوتبال از شرایط کنونی بازهم بدون اطلاع خبرنگاران در بعدازظهر یکشنبه 17 دی تشکیل شد.

تا به‌رغم اینکه گفته می‌شد میان اعضا اختلافاتی شایع شده،‌ کارگروه 3 نفره‌ای برای بررسی قوانین و مقررات برای تدوین اساس‌نامه جدید تشکیل شود.

کیومرث هاشمی، سرپرست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری ورزشی در این رابطه می‌گوید: «آقای خبیری، رغبتی و غفاری به عنوان اعضای کارگروه تدوین اساس‌نامه جدید با بررسی موارد موجود و همچنین پیشنهاداتی که ارائه می‌شود، طرح اساس‌نامه‌ای منطبق با شرایط کشورمان و همچنین استانداردهای بین‌المللی را به هیأت رئیسه پیشنهاد می‌دهند.»

کیومرث هاشمی اظهارنظر در مورد افزایش اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را موکول به بررسی‌های لازم کرد و با اشاره به شائبه اختلاف میان اعضای مجمع گفت: تاکنون جلسات به خوبی پیش رفته است و مشکل چندانی نیست. ضمن اینکه وقتی یک گروهی کار مشترکی را کلید می‌زنند، اختلاف سلیقه از بدیهی‌ترین امور آن است.

معاون اول علی‌آبادی در ورزش در پاسخ به این سؤال که سایت فیفا در واکنش به استقرار کمیته انتقال در فوتبال ایران، صفایی فراهانی را به عنوان رئیس فدراسیون اعلام کرده است، گفت: «به این شکلی که انعکاس داده شده نیست. بالاخره این کمیته ‌باید با ریاست یک نفر برگزار می‌شد، اما همه اعضای آن از لحاظ حق و حقوق قانونی در یک ردیف قرار دارند.»


کیومرث هاشمی با اشاره به اینکه فوتبال ایران بر ساختارهای دولتی استوار است دخالت سازمان ورزش در فوتبال را نظارت حمایتی نامید و گفت: «ببینید، ساختار مدیریت در فوتبال ما دولتی است، یعنی اگر دولت حمایت خود را از فوتبال بردارد چه می‌شود؟

 آیا تیم‌های حاضر در لیگ می‌توانند ادامه دهند؟ حالا که دولت در فوتبال هزینه می‌کند برخی‌ می‌گویند که دولت در فوتبال دخالت می‌کند. فوتبال در ایران بدون حمایت دولت با مشکلات اساسی مواجه می‌شود. متأسفانه برخی از افراد از این حمایت با عنوان دخالت نام می‌برند.» سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به تغییرات آینده در ساختار فوتبال کشور در مورد برگزاری انتخابات می‌گوید: «به زودی موضوعات مطرح شده را جمع‌بندی و بعد از آن مسائل دیگر را اجرایی  می‌کنیم.»

به نظر می‌رسد دوران گذر فوتبال کشور در شرایطی که اساس‌نامه جدید در حال تدوین است، تا پایان زمستان در آرامش سپری می‌شود اما موضوعات چالش‌برانگیز دیگری چون انتخابات در پیش است.

کد خبر 12877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز