دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

همشهری ورزشی: انبوه نامه‌ها و مراسلات ارسالی به دبیر‌کل توسط منشی دفتر در 3 کارتاپل سفید، آبی و سبز دسته‌بندی می‌شد.

هرکدام از این رنگ‌ها مفهوم خاصی داشت؛ سفید؛ نامه‌های شخصی و دوستانه بود، آبی امورات جاری فدراسیون و سبز آن‌هایی که هیچ‌گاه امضا یا دستوری در هامش آن قرار نمی‌گرفت. داریوش مصطفوی در فدراسیون فوتبال ضوابط خود را داشت؛ موضوعی که کاملاً متأثر بود از عصر وی در دهه 70 در رأس فوتبال کشور. حالا پس از 8 ماه حضور موقت، پس از برکناری و حاشیه‌نشینی‌اش در فوتبال، او دوباره عزل شد تا محسن صفایی‌فراهانی مانند بار اول پیروز میدان منازعه مصطفوی – صفایی‌فراهانی باشد.

استعفای داریوش مصطفوی پس از آن صورت گرفت که سازمان ورزش و 3 عضو منتخب فیفا برای حل منازعه حدود ورود بر امور اجرایی در حداقلی‌ترین مورد، حذف مصطفوی، با یکدیگر مصالحه کردند.

صفایی‌فراهانی و دوستانش پس از آن که جلسات کمیته انتقالی را به دلیل روشن نبودن وضعیت اجرایی فدراسیون فوتبال به تعطیلی کشاندند، در دیدار با علی‌آبادی چراغ سبز برون‌رفت از بحران را عزل مصطفوی دانستند. موضوعی که با نرمش سازمان ورزش در سیاست‌های خود مواجه شد؛ به اطلاع صفایی‌فراهانی رسید که درخواست وی با این شرط مورد موافقت قرار می‌گیرد که دیگر در امور اجرایی فدراسیون دخالتی صورت نگیرد. موضوعی که با مخالفت شدید صفایی‌فراهانی و 2 عضو دیگر منتخب فیفا هیچ‌گاه توافق‌نامه‌ای را در این مورد رقم نزد.

صفایی‌فراهانی اما برگ برنده خود را در پایان هفته گذشته رو کرد. نامه فیفا به وی در مورد گزارش عملکرد کمیته انتقالی و طرح چند پرسش در مورد اداره فدراسیون، سازمان ورزش را وادار کرد در حداقلی‌ترین حالت، مصطفوی را کنار بگذارد تا موارد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. صفایی‌فراهانی هم با این موضوع موافقت کرد تا جلسات کمیته انتقالی از بعدازظهر شک شنبه 15 بهمن دوباره برگزار شود.

داریوش مصطفوی اما پس از آن‌که تلویحاً به حضور صفایی‌فراهانی با ذکر این جمله که در «فوتبال سیاسی» بازی می‌شود، بعد از استعفای کتبی خود به خبرنگار همشهری ورزشی گفت: «میهمان فوتبال بودم و رفتم. مشکلی هم نیست. می‌روم تا آقایان کمیته انتقالی به کار خود برسند.» دبیرکل موقت مستعفی فدراسیون فوتبال مهم‌ترین برنامه خود در آینده را شرکت در انتخابات عنوان کرد: «در انتخابات با قدرت شرکت می‌کنم.» داریوش مصطفوی پس از کناره‌گیری در جلسه با کیومرث هاشمی امور فدراسیون فوتبال را به وی تحویل داد.

در این میان از هم‌اکنون در مورد جانشینان مصطفوی گزینه‌یابی‌هایی صورت می‌گیرد. منابع نزدیک به سازمان ورزش از انتصاب محمد نبی، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال که رابطه نزدیکی با امیر عابدینی و کیومرث هاشمی دارد، به عنوان دبیرکل نام می‌برند ضمن این که برخی دیگر از منابع خبری با اعلام مخالفت سازمان ورزش با علی کاظمی دبیر سازمان لیگ برتر که مورد تایید صفایی‌فراهانی است، انتصاب وی را در پست دبیرکلی بعید می‌دانند.

داریوش مصطفوی وقتی اتاق بدون تابلوی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را ترک می‌کرد به این می‌اندیشید که روزی دوباره به ساختمان فوتبال در خیابان سئول بازگردد؛ مثل بازگشت خارق‌العاده‌اش به فوتبال در تابستان 85.

کد خبر 15002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز