همشهری آنلاین: بیرون پریدن دو خلبان لیبیایی از جنگنده برای خودداری از بمباران مردم، روز چهارشنبه چهارم اسفند موجب سقوط هواپیما بر فراز لیبی شد.

libya

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از العالم خلبانان لیبیایی در ادامه سرکوب‌های شدید انقلاب مردمی لیبی مامور شده بودند که مواضع و تجمع‌های مردم در شهرهای این کشور را بمباران کنند.

رژیم معمر قدافی، پاسخ اعتراضات مردم معترض به چهار دهه دیکتاتوری را با بمباران تظاهر کنندگان، شلیک راکت، موشک آر پی جی 7، خمپاره و توپ ضدهوایی داد و صحنه‌های دلخراشی در تاریخ معاصر بشریت ایجاد کرد.

آخرین گزارش‌های دریافتی روز چهارشنبه چهارم اسفند حاکیست که دست کم هزار نفر در جریان حملات وحشیانه ارتش قذافی به مردم بی‌دفاع به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

قدافی بعد از این کشتار فجیع بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و خطاب به مردم مظلوم کشورش گفت: تا کنون دستور استفاده از سلاح را نداده‌ام و اگر به خانه هایتان بازنگردید به شدت با شما برخورد خواهم کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکیست که نیروهای تحت امر قذافی با همراهی مزدورانی از کشورهای آفریقایی در سرکوب اعتراض‌ها و کشتارهای وسیع مردمی مشارکت دارند.

روز دوشنبه دوم اسفند نیز خلبانان دو فروند جنگنده و دو فروند بالگرد که مأمور قتل عام معترضان لیبیایی در خیابان‌های طرابلس شده بودند، با تمرد از دستور فرماندهان، به کشور کوچک مالت در دریای مدیترانه - جزیره‌ای بین اروپا و آفریقا - پناهنده شدند.

کد خبر 129054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز