همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در مورد کاندیداهای ریاست خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایط پیش آمده رقیب جدی‌ای وارد نمی‌شود و احتمال اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز کاندیدا نشوند بسیار قوی است.

مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران پارلمانی، در مورد کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی‌کنی برای ریاست خبرگان،اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی نیز به آیت‌الله مهدوی برای کاندیداتوری پیشنهاد داده‌اند.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی بارها منجمله در ملاقات با موتلفه این جمله را تکرار کرده است که هیچگاه خودم برای هیچ مسوولیتی داوطلب نشده‌ام لذا با توجه به این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که احتمال عدم کاندیداتوری ایشان بسیار قوی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاندیداتوری ریاست خبرگان به صورت سنتی با درخواست اعضای خبرگان صورت می‌گیرد، گفت: در میان‌دوره‌ای قبل نیز به آیت‌الله مهدوی کنی پیشنهاد شد ولی ایشان قبول نکردند حتی این پیشنهاد را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به ایشان دادند. اما با توجه به اینکه ایشان در میان‌دوره‌ای وارد مجلس خبرگان شده بودند مایل نبودند که این توهم به وجود آید که برای بحث ریاست وارد شده‌اند؛ چرا که ایشان برای ادای وظیفه وارد خبرگان شده بودند.

به گفته وی، شاید در این دوره با توجه به مسائلی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته رخ داده اقبال عمومی به سمت آیت‌الله مهدوی پدید آمده باشد که ریاست خبرگان بدون مناقشه و حرف و حدیث باشد.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد که سعی بر این است که افراد باسابقه‌تر و از لحاظ علمی بالاتر برای ریاست خبرگان پیشنهاد شوند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در مورد تایید خبر آیت‌الله کنی، گفت: اگر از سوی دفتر ایشان اطلاعیه‌ای مبنی بر پذیرش کاندیداتوری صادر شده خبر پذیرش این کاندیداتوری صحت دارد.

کد خبر 129523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز