یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (15 و 16 اسفند) در بیشتر نقاط کشور بین 6 تا 8 درجه و در سواحل دریای خزر بین 7 تا 11 درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (17 و 18 اسفند) دمای هوا در نیمه غربی بین 3 تا 5 درجه و در سواحل دریای خزر بین 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در کلان شهرهای صنعتی و پر جمعیت بویژه تهران به سبب سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. در این مدت در مناطق غرب و جنوب غرب و سپس غرب خلیج فارس، وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین یک سامانه بارشی از اواخر وقت روز دوشنبه از نوار غربی وارد کشور می شود و طی روزهای سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف کشور فعال است.

بر این اساس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج در استان‌های واقع در غرب دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، مرکز و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (19 و 20 اسفند) در نیمه غربی و سپس نیمه شرقی کشور به تناوب بارش باران گاهی با رعد و برق، بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشترین بارش این سامانه در استان‌های حاشیه غربی کشور است.

کد خبر 129807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز