یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (15 و 16 اسفند) در بیشتر نقاط کشور بین 6 تا 8 درجه و در سواحل دریای خزر بین 7 تا 11 درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (17 و 18 اسفند) دمای هوا در نیمه غربی بین 3 تا 5 درجه و در سواحل دریای خزر بین 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در کلان شهرهای صنعتی و پر جمعیت بویژه تهران به سبب سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. در این مدت در مناطق غرب و جنوب غرب و سپس غرب خلیج فارس، وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین یک سامانه بارشی از اواخر وقت روز دوشنبه از نوار غربی وارد کشور می شود و طی روزهای سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف کشور فعال است.

بر این اساس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج در استان‌های واقع در غرب دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، مرکز و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (19 و 20 اسفند) در نیمه غربی و سپس نیمه شرقی کشور به تناوب بارش باران گاهی با رعد و برق، بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشترین بارش این سامانه در استان‌های حاشیه غربی کشور است.

کد خبر 129807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز