دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

گویا در کنار خطوط مترو، مسئولان باید کم‌کم‌ به فکر افتتاح خطوط سرعت جدیدی در خیابان‌ها باشند.

اتومبیل سرعت

زیرا هنگامی که به‌قول معروف مانند راننده‌های معقول بین خطوط رانندگی می‌کنی ناگهان خودرویی از اندک فضای باقیمانده بین شما و جدول عبور می‌کند و سبقت می‌گیرد. البته اگر این فضا خیلی کم باشد، گاهی اتفاقاتی می‌افتد که یکی از آنها را در تصویر مشاهده می‌کنید. اتفاقاتی که بدلکاران سینمایی نیز برای خلق آن حسابی به دردسر می‌افتند اما راننده‌های مورد اشاره بی‌هیچ احتیاطی آن‌را انجام می‌دهند.

البته از آنجا که بخشی از خلاقیت آنها موجب صدمه به راننده‌ها و سرنشینان خودرو‌های دیگر می‌شود، بهتر است با آنها برخورد جدی‌تری صورت گیرد. به ویژه آنکه در روز‌های جاری با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی، حجم مسافرت‌ها و خطرات جاده‌ای بیشتر می‌شود. تحقیقات بین‌المللی به خوبی نشان از نسبت مستقیم میزان سخت‌گیری پلیس راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات دارد.

تکنیک‌های درآمدزا

به نظر می‌رسد برخی راننده‌های آژانس‌های بدون مجوز، تکنیک‌های بالا‌بردن قیمت را از برخی ازصنوف به‌خوبی یاد گرفته‌اند. برای نمونه همان‌طور که برخی ساندویچی‌های انگشت‌شمار بابت هر نانِ‌اضافه، مبلغی چند برابر قیمت نان را با خریدار حساب می‌کنند، راننده‌های یاد شده نیز بابت هر کیف و چمدانی که داخل صندوق می‌گذارند قیمت را بالا می‌برند. یا اگر چند دقیقه در مسیر توقف کنند به کل، کرایه مصوب آن مسیر را فراموش کرده و سری به فهرست قیمت‌های سلیقه‌ای خود می‌زنند. جالب اینجاست که چنانچه در راه حتی به علت صاف بودن لاستیک‌های خودرو پنچر شود زمان معطلی را پای مسافر حساب می‌کنند. به هر صورت بهتر است از آژانس‌های زیر نظر اتحادیه استفاده کنید.

وقت طلایی

این روز‌ها برخی دست به کار شده‌اند تا کمی هم که شده ترافیک روزهای پیش از عید را کاهش دهند. این گروه وقتی می‌بینند خیلی‌ها برای خرید کوچک‌ترین چیزی در شب عید با خودروی شخصی از خانه بیرون می‌آیند، کاری می‌کنند که وی آنقدر منتظر بماند تا به‌قول معروف علف زیر پایش سبز شود یا خودرویش را حسابی خط‌خطی می‌کنند تا دیگر هوس خرید با خودروی شخصی به سرش نزند. فقط کافی است که برای منظور اول آنقدر نزدیک به خودرویی که در پارک است، پارک کرد که وقتی صاحبش سررسید نتواند ذره‌ای تکان بخورد.

برای منظور دوم هم کافی است تا فقط کمی بی‌احتیاطی را هنگام پارک یا خروج از پارک چاشنی کار کرد تا یک‌برخورد اساسی با خودروی طرف داشته باشند. به‌هرحال جدای از شوخی بهتر است در این روزها استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را در اولویت قرار دهیم و چنانچه از وسیله شخصی استفاده می‌کنیم احتیاط کنیم که کارمان مانند آنچه درتصویر مشاهده می‌کنید به گذاشتن شماره تلفن پشت برف‌پاکن نکشد.

نکات ایمنی عید‌دیدنی

شاید بهتر باشد برای عید دیدنی جدای از نکات سلامتی نکات ایمنی را نیز در نظر گرفت. بسیاری از خانواده‌ها حتی تا دقیقه نود هم در تلاش هستند که برخی از اسباب خانه را تعویض کرده و عیب و ایرادها را برطرف کننداما برخی نیز زیاد تمایلی به دیدار خویشاوندان ندارند. شاید به همین منظور زنگ در را طوری سیم‌کشی می‌کنند یا سال‌ها فکری به حال تعمیر آن نمی‌کنند تا به محض فشردن زنگ در، به قول معروف برق از سرت بپرد. البته پذیرایی به این شکل به‌طور حتم میهمان را دست‌کم راهی بیمارستان خواهد کرد.

به‌‌هرحال اگر دوست ندارید که میهمان‌تان نیز دیگر قید دید و بازدید با شما را بزند تا دیر نشده نگاهی هم به وضعیت جلوی در ساختمان خود بیندازید و عیب و ایرادهای پل روی جوی و زنگ در را برطرف کنید. زیرا چنانچه غیر از این عمل کنید همه در مورد شما همان قضاوتی را خواهند داشت که ما در خطوط آغازین این مطلب داشتیم.

کد خبر 130480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز