به گفته رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، 60 لیتر بنزین نوروزی 25 اسفند ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

محمد رویانیان افزود: همچنین بنزین فروردین ماه نیز در کارت‌ها شارژ خواهد شد و به این ترتیب 120 لیتر در این مدت برای مردم در کارت‌ها واریز خواهد شد.به گفته رویانیان، دولت تنها برای سهمیه نوروزی سال 89، 540 میلیون لیتر بنزین اختصاص داده است. به‌گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به‌رغم برخی از اخبار در مورد محدودیت استفاده از بنزین در کارت‌ها، برای هر شهروند در هر ماه 500لیتر بنزین 700تومانی موجود است که امکان برداشت آن وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌و نقل و مصرف سوخت در مورد دلیل کم‌شدن سهمیه بنزین خودروها گفت: اکثر شهروندان در هنگام سوختگیری به‌دلیل آشنا نبودن مراحل استفاده از کارت دچار خسارت می‌شوند و یا 4لیتر از سهمیه آنها کسر می‌شود و بهتر است درصورت عدم‌اطلاع از روند کار دستگاه سوختگیری از مسئول جایگاه کمک بگیرند.

رویانیان خاطرنشان کرد: هیچ پیش‌بینی‌‌ای برای تغییر قیمت بنزین و گازوئیل در سال90 صورت نگرفته است. وی در مورد اظهارات اخیر خود در مورد آزادسازی نرخ کرایه‌ها و خصوصی‌سازی حمل‌ونقل گفت: اینکه دولت می‌خواهد حمل‌ونقل را خصوصی‌سازی‌ کند اشتباه است و این ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور است که طرح خصوصی‌سازی حمل‌ونقل را در سال 90 تهیه کرده و می‌خواهد به دولت ارائه کند، بنابراین هنوز دولت هیچ تصمیمی در این رابطه با تغییر نحوه مدیریت حمل‌ونقل نگرفته است.

رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور تصریح کرد: مصوبه یا تصمیمی در دولت برای خصوصی‌سازی یا تغییر وضعیت حمل‌ونقل عمومی به‌خصوصی گرفته نشده اما برنامه‌ها در جهت بهبود مدیریت حمل‌ونقل در دولت پیگیری می‌شود.

کد خبر 130498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز