همشهری آنلاین: یک نظامی آمریکایی به جرم شلیک و قتل عمدی غیرنظامیان افغان به 24 سال حبس محکوم شد.

مورلاک جرم سرباز آمریکایی

 به گزاارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، جرمی مورلاک جرم خود را مبنی بدست آوردن غیر قانونی سلاح‌های افغانی و قتل شهروند این کشور پذیرفت.

وی با پذیرش جرم خود در دست داشتن در شلیک عمدی به غیرنظامیان افغان به قصد کشتن آنها به 24 سال زندان و اخرج از ارتش محکوم شد 

جرمی مورلاک، که قرار بود علیه چهار همدست دیگرش در دادگاه شهادت دهد جرم خود را در به قتل رساندن و همین‌طور کمک به قتل سه نفر در افغانستان و به دست آوردن سلاح‌های افغان به طور غیرقانونی و استفاده از آنها به منظور آنکه این تصور ایجاد شود که آنها شبه نظامی بوده‌اند، پذیرفت.

وکیل وی اظهار داشت که جرمی مورلاک پس از هفت سال واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط خواهد شد.

 جرمی مورلاک نخستین سرباز از بین پنج سرباز آمریکایی متهم این پرونده است که در دادگاه محکوم شده است.

 این پنج سرباز آمریکایی اعضای یکی از یگان‌های ارتش آمریکا هستند که در اوایل سال میلادی گذشته در جنوب قندهار در افغانستان مستقر شد.

 به گزارش ایسنا، دادستان‌های آمریکایی همچنین این سربازان را به نگه داشتن استخوان‌های افراد کشته شده افغان به عنوان نشان افتخار و همین‌طور کشیدن ماده مخدر حشیش متهم کردند.

 آنها همچنین متهم هستند که به طور عمد به یکی از سربازان آمریکایی دیگر که موضوع مصرف مواد مخدر و ارتکاب خشونت آنها را لو داد حمله کرده‌اند.

 مورلاک در اعترافات خود گفت که نقشه آنها به منظور هدف گیری و شلیک به غیرنظامیان افغان نخستین بار در ماه نوامبر 2009 چیده شد.

کد خبر 130937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز