همشهری آنلاین: نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون، از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست فاجعه اخیر سوزاندن قرآن کریم در ایالت فلوریدای آمریکا را محکوم و موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

نامه نماینده ایران در سازمان ملل متحد به بان کی مون

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در نامه محمد خزائی خطاب به دبیرکل سازمان ملل آمده است: بار ابراز تاسف عمیق از توهین آشکار به کتاب مقدس مسلمانان در یکی از کلیساهای ایالت فلوریدای آمریکا، از شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهیم به این بی حرمتی که به جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان منجر شده است، واکنش نشان دهید.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در این نامه تاکید کرد: با توجه به اینکه این اقدام زشت به مثابه جرمی است که ترغیب خشونت را به دنبال دارد، توجه جدی به آن و پیگیری توام با مواخذه طراحان و عاملان آن، امری ضروریست.

خزائی خطاب به بان کی مون یادآور شد: اهداف منشور ملل متحد در حفظ صلح و دوستی میان ملتها، مسئولیتهای جنابعالی را در روشن نمودن افکار عمومی بین المللی درباره این قبیل اقدامات افراطی دوچندان می کند.

خزائی در این نامه که علاوه بر بان کی مون به رئیس دوره ای و اعضای سازمان کنفرانس اسلامی نیز ارسال شد، به موج جدید اسلام هراسی و اسلام ستیزی در بخشهایی از دنیا اشاره و تاکید کرده است: این مسئولیت همگان است که اینگونه اقدامات برضد ادیان و بویژه اسلام را محکوم کنند.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان نامه خود به بان کی مون نوشت: نباید اجازه داد این اعمال ضد بشری و افراطی از مصونیت برخوردار باشند یا در برابر قانون از آنان حمایت شود.

کد خبر 130999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز