یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

نخستین جلسه شورای شهر در محل پارک‌ولایت(پادگان قلعه مرغی سابق) تشکیل شد.

تمام وقت جلسه 14 فروردین اعضای شورای شهر به بررسی نحوه پیشرفت کار در بوستان ولایت اختصاص داشت.به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید دو ساعته‌ای که اعضای شورای شهر از پادگان قلعه‌مرغی سابق داشتند محمدباقر قالیباف به همراه کلیه معاونینش شرکت داشتند. بنا براین گزارش، سخنگوی شورای شهر نحوه پیشرفت کار در بوستان ولایت را فراتر از حد انتظار اعضای شورای شهر دانست و گفت:

در این 17 روزی که از اجرای فاز نخست بوستان ولایت می‌گذرد تعداد زیادی از نیروهای شهرداری به کار گرفته شده‌اند و این امید وجود دارد که طبق قولی که شهردار تهران در مراسم روز درختکاری به مقام معظم رهبری دادند، سوم خرداد فاز نخست پارک ولایت به پایان برسد.

وی گفت: وسعت کل مجموعه پارک ولایت 270 هکتار است که با بخش‌های جانبی که شامل محلات مسکونی پیرامون پادگان قلعه مرغی سابق است نزدیک به 300 هکتار خواهد رسید.

دانشجو در توضیح اقداماتی که قرار است در فاز یک پارک ولایت تا سوم خرداد به وقوع بپیوندد، گفت: 7 کیلومتر از وسعت پیرامونی این پادگان در قالب رینگی به قطر 100 متر( جمعا 67 هکتار) تبدیل به فضای سبز خواهد شد که به همین خاطر 8 هزار درخت و نهال چند ساله چنار دربوستان ولایت کاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفته شد از آنجایی که اطراف این بوستان بزرگراه‌های شهری قرار دارد، برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی یکسری دسترسی‌های محلی در کنار این پارک به‌صورت سواره درنظر گرفته شود تا از این طریق به پارکینگ‌های رو باز فاز یک در 2 بخش شمالی و جنوبی با ظرفیت 2 هزار دستگاه خودرو دسترسی لازم فراهم شود.

وی تاکیدکرد البته این ظرفیت جای پارک قابل افزایش است. سخنگوی شورای شهر همچنین از طرح جابه‌جایی درختان به‌ویژه در این روزهای بهاری که فصل مناسبی برای این کار است سخن گفت و اظهار داشت: دیروز همچنین مقرر شد درصورت نیاز هر درختی که قرارشد به‌دلیل اجرای طرح‌های عمران شهری( تعریض خیابان، اجرای پل و...) از سرراه پروژه‌ها برداشته شود به جای قطع شدن جابه‌جا شده به بوستان ولایت منتقل شود.

دانشجو گفت: در فازهای بعدی قرار است برخی ساختمان‌هایی که در پادگان قلعه‌مرغی به‌لحاظ میراث فرهنگی دارای ارزش هستند حفظ شده، با تغییر کاربری به موزه و شهر بچه‌ها تبدیل شود.وی در این باره توضیح داد: در این شهرکی که قرار است برای بچه‌ها ساخته شود تمامی فعالیت‌هایی که در یک شهر زنده وجود دارد اعم از فعالیت‌های تجاری، اداری، خدماتی، رستوران، تعمیرگاه و غیره در یک اشل کوچک‌تر اما واقعی طراحی و اداره‌اش به دست بچه‌ها سپرده شود.

همچنین بعضی از ساختمان‌هایی که به آشیانه هواپیما معروفند نیز قرار است در فازهای بعدی تغییر کاربری داده شده، به شهربازی و پارک بانوان تبدیل شود. به گفته دانشجو در فاز نخست پارک ولایت علاوه بر فضای سبز یک باند ویژه پیاده‌روی و ورزش دو به همراه پیست دوچرخه سواری و آلاچیق‌هایی برای گذران اوقات فراغت شهروندان احداث خواهد شد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری 500میلیاردی بخش خصوصی برای تملک زمین و املاک اطراف پارک ولایت سخن گفت که دیروز اعضای شورای شهر در باره نحوه بازپرداخت این سرمایه پیشنهادهایی را مطرح کردند.همچنین برای دسترسی‌های غرب به شرق و شمال به جنوب این بوستان با حضور شورایاران محلات اطراف، نشست‌هایی صورت گرفته و مقررشد تا از داخل مجموعه دسترسی‌های لازم تامین شود.

از دیگر موضوعاتی که  اعضای شورای شهر درباره آن به بحث پرداختند مربوط به نوع گونه‌های گیاهی بود که باید در فضای سبز این بوستان به کار گرفته شود. همچنین نحوه جدا‌سازی‌ پارک از محله‌های اطراف نیز بررسی شد اما هنوز تصمیمی در باره اینکه این جداسازی در قالب دیوار کشی یا نرده باشد گرفته نشده است.

کد خبر 131301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز