پرسپولیس عصر 16 فروردین در حالی مقابل بنیادکار ازبکستان قرار می‌گیرد که شکست مقابل استقلال تهران، فضای تلخی را در یک هفته اخیر در اردوی سرخپوشان به‌وجود آورد.

ورزش فوتبال

حالا آنها چاره‌ای جز شکست‌دادن بنیادکار ندارند ولی گرفتن 3امتیاز در ازبکستان ماموریتی سخت برای علی دایی و شاگردانش خواهد بود و چه بسا که شکست در این مسابقه دایی را در روزهای پایانی مربیگری‌اش در پرسپولیس قرار دهد.

البته با توجه به اینکه انتهای فصل نزدیک است، برخی معتقدند که مدیریت باشگاه پرسپولیس حتی با ادامه ناکامی‌های این تیم، تغییری در کادر فنی به‌وجود نمی‌آورد و همه چیز را به پایان فصل موکول خواهد کرد.پرسپولیس در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با 3گل مغلوب الاتحاد عربستان شد و در بازی دوم هم با تساوی یک-یک‌ مقابل الوحده متوقف شد. اگر تیم دایی در بازی امروز نتیجه‌ای غیر از پیروزی به دست آورد، شرایط سختی برای صعود پیدا خواهد کرد.

در ضمن پرسپولیس در غیاب 2بازیکن اصلی‌‌اش یعنی مازیار زارع و غلامرضا رضایی که محروم هستند، به میدان می‌‌‌آید. بنیادکار هم مثل پرسپولیس فقط موفق به کسب یک امتیاز شده و در این بازی خانگی تحت هر شرایطی به‌دنبال شکست‌دادن پرسپولیس است تا شانس صعود خود را افزایش دهد. آنها در بازی اول مقابل الوحده به تساوی یک - یک رسیدند و در بازی دوم در زمین خودشان با یک گل به الاتحاد باختند. در دیگر بازی این گروه هم الوحده امارات میزبان الاتحاد، تیم صدرنشین این گروه خواهد بود.

بنیادکار خطرناک است

دایی در آستانه این بازی می‌گوید: «با توجه به شرایط جدول، بازی سختی در پیش داریم و قصد داریم با یک بازی خوب دست پر به ایران بازگردیم. میرجلال کاسیموف سرمربی بنیادکار را به‌خوبی می‌شناسم و امیدوارم 3 امتیاز را از تیم او بگیرم؛ هرچند بنیادکار تیم خطرناکی در کشورش محسوب می‌شود.» این تیم ازبکستانی 2فصل پیش هم پرسپولیس را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی شکست داد.

دایی در این مورد ادامه می‌دهد:«از شرایط 2سال پیش بنیادکار اطلاعی ندارم تا بخواهم آن تیم را با تیم امروز مقایسه کنم. این تیم سال گذشته اسم‌های بزرگی را در ترکیبش داشت که هرکسی را به وحشت می‌انداخت اما هیچ وقت اسم‌ها در فوتبال بازی نمی‌کنند. آنها تا به امروز 13تغییر داشته‌اند ولی باز هم تیم سخت و خطرناکی محسوب می‌شوند.»

سرمربی پرسپولیس در مورد مشکل گلزنی این تیم می‌گوید: «با صحبت‌هایی که با مهاجمان کردم از امروز مشکل گلزنی پرسپولیس حل خواهد شد.» دایی با بیان اینکه باید نتایج ضعیف لیگ برتر را در مسابقات پیش‌رو جبران کنیم، ادامه می‌دهد:«قصد داریم در ادامه رقابت‌های آسیایی و همچنین لیگ برتر و جام حذفی نتایج خوبی را بگیریم تا هواداران خوشحال شوند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید در مربیگری مثل زمان بازیگری موفق نیستید؟ می‌گوید: «به این نظر احترام می‌گذارم. 4 سال است که مربیگری می‌کنم و یکسال با سایپا قهرمان لیگ و یکسال با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده‌ام ضمن اینکه در 20 بازی تیم ملی تنها با یک شکست از کار برکنار شدام که به‌نظرم این نتایج کارنامه بدی برای یک مربی نیست.»

کاسیموف:باج نمی‌دهیم

میرجلال کاسیموف هم در مورد بازی با پرسپولیس می‌گوید: «به هیچ عنوان دوست نداریم در ازبکستان به حریفان باج بدهیم و سعی می‌کنیم از بازی سخت مقابل پرسپولیس به 3امتیاز برسیم و از نقاط ضعف این تیم به‌خوبی استفاده کنیم. البته علی دایی و شاگردانش هم در رقابت‌های آسیایی چیزی برای از دست دادن ندارند. اگر نتوانیم در دیدار مقابل پرسپولیس از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم شاید پرسپولیس برای ما خطرناک باشد و در خانه ما را با مشکل مواجه کند.»

کاسیموف درخصوص اینکه دایی مدتی پیش برای دیدار خداحافظی‌اش به ازبکستان آمد و قرار است این دو دوباره با یکدیگر روبه‌رو شوند، می‌گوید: «دایی با حضور در ازبکستان به تمام مردم این کشور احترام گذاشت و او بازیکن بزرگی بود که من را هم شرمنده کرد اما امروز هیچ‌کس نمی‌داند که چه اتفاقی قرار است بیفتد. با این حال امروز دایی را شاداب و سرحال دیدم و از این بابت بسیار خوشحال شدم. بسیاری از مردم آسیا علاقه خاصی به دایی دارند، با وجود این، دایی حریف من است و تنها به 3امتیاز این دیدار فکر می‌کنم.»

کد خبر 131423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز