گروه ادب و هنر: اصفهان هفته گذشته میزبان حوزه هنری بود تا آثار و تولیدات مراکز استانی را در 5 بخش موسیقی، نمایش، ادبیات، هنرهای تصویری و پژوهش هنر به نمایش بگذارد.

حسن بنیانیان رئیس  حوزه هنری در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به وضع  و شرایط هنر امروز، فاصله میان عالمان دینی و هنرمندان را به عنوان یکی از دلایل اصلی افت کیفی آثار هنری و کم رونقی آن دانست و افزود: اگر قرار است تمدن اسلامی احیا شود باید میان مدیران اجرایی، دانشگاهیان  و عالمان دینی پیوند محکم تری برقرار شود، چرا که امروز نسل جدیدی از هنرمندان جوان وجود دارد که کار آنها بیش از آن که در خدمت فرهنگ باشد، مسبب تخریب آن است.

بنیانیان ضمن اظهار تاسف از تشخیص ندادن نمونه لایه‌های پنهان در آثار هنری معاصر، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم این لایه‌های پنهان را تشخیص دهیم  و تنها بخشی از این هجوم فرهنگی را درمی‌یابیم که در لایه‌های پیدا و سطحی آثار هنری و فیلم‌ها وجود دارد.

حمید عجمی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز با بیان اینکه سطح توقعات ما باید به اندازه قامت و ذات جشنواره باشد و نمی‌توان انتظار حضور هنرمندان تراز اول را به ویژه در بخش مسابقه داشت، گفت: در عین این که کارهای نسبتاً مناسبی انجام شده، نمی‌توان نقص‌هایی را که وجود دارد نادیده گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات نمایشگاه، برگزاری به صورت غیرمنسجم و در مکانی بود که قابلیت کار نمایشگاهی وجود نداشت و این فضا باید به شکل اصولی تری تعیین و طراحی می‌شد.

عجمی یکی از دلایل کم استقبالی جشنواره را تلاقی زمانی آن با سایر جشنواره‌هایی که به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود دانست و گفت: مدیران جشنواره باید در زمان برگزاری جشنواره بازنگری کنند تا شاهد افزایش و ارتقای سطح کیفی‌آثار در جشنواره دوم باشیم.

کد خبر 13152

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز