به گزارش رویترز، گارتنر پیشبینی میکند حدود 70 میلیون دستگاه تبلت در سال 2011 و 108 میلیون در سال 2012 به فروش برسد. این میزان در سال گذشته میلادی 17.6 میلیون دستگاه بود.
بر اساس این پیشبینی، سهم شرکت اپل از بازار تبلت در سال 2015 از 69 درصد فعلی به 47 درصد خواهد رسید. این در حالی است که سهم گوگل از این بازار با 19 درصد افزایش به 39 درصد خواهد رسید.
از طرفی شرکت RIM، تولید کننده گوشیهای بلکبری با تبلت جدید خود در سال 2011 حدود 5.6 از بازار تبلت را به دست میگیرد و این میزان در سال 2015 به 10 درصد خواهد رسید.
تحلیلگران معتقدند محدود بودن بازار هدف محصولات RIM به کاربران حرفهای، مدیران شرکتها و کارمندان سازمانها علت عدم رشد سهم این شرکت از بازار تبلت است.