دیدارهای رفت و برگشت پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن جزو به یادماندنی‌ترین بازی‌های این تیم در لیگ برتر بود و اگر شاگردان علی دایی حتی نیمی از باخت‌های خود را با انجام چنین بازی‌هایی تبدیل به برد می‌کردند، حالا جدی‌ترین مدعی قهرمانی بودند.

فوتبال

پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن یک بازی کم نقص را به نمایش گذاشت اما این برد شیرین زمانی به دست آمد که سرخ‌های تهران هیچ امیدی به قهرمانی ندارند و آنقدر در رقابت‌های این فصل امتیاز از دست دادند که حالا باید به فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند.قبل از این دیدار، دایی به‌دلیل نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر تحت فشار زیادی قرار داشت ولی شکست دادن ذوب‌آهن تا حدودی اوضاع را آرام‌تر کرد.

البته او در پرسپولیس همچنان وضعیت مبهمی دارد و ماندنش در فصل آینده هنوز قطعی نیست. مدت‌ها پیش بود که سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دایی حداقل باید یک جام در این فصل بگیرد ولی این تیم لیگ برتر را از دست داده و در جام حذفی هم باید با تیم پرقدرت سپاهان روبه‌رو شود. قهرمانی در جام حذفی شاید نظر مدیریت باشگاه پرسپولیس را برای تمدید قرارداد دایی به سمت مثبتی پیش ببرد ولی از دست دادن قهرمانی شاید پایان مربیگری دایی در پرسپولیس را رقم بزند. البته او زیاد نسبت به این موضوع حساس نیست و بعد از بازی با ذوب‌آهن هم گفت:«باشگاه می‌تواند همین امروز مرا کنار بگذارد و من حرفی ندارم. هنوز حرف زدن در مورد آینده زود است و معلوم نیست چه اتفاقاتی در فصل بعد خواهد افتاد.»

ناراحتی از لیدرها

دایی مدت‌هاست که ارتباط خوبی با لیدرهای پرسپولیس ندارد. از طرفی در بازی با ذوب‌آهن نیز پلاکارد و کاغذهایی حاوی شعارهایی ضد‌دایی در بین هواداران پخش شده بود که او نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد:«این آدم‌ها از روز اول هم در پرسپولیس به فکر منافع خودشان بودند و ماجرای توطئه و کاغذهای A4 در ورزشگاه فولادشهر خودجوش نبود. من که بچه نیستم و همه اینها را می‌دانستم. وقتی که بلند می‌شوند به اصفهان می‌آیند تا شاهد باخت پرسپولیس باشند، پس طرفدار پرسپولیس نیستند و مردم باید اینها را بشناسند.» او ادامه می‌دهد: «متأسفانه اینها چسبیده‌های پرسپولیس هستند. وقتی یک مدیرعامل می‌آید، اگر به نفع این آقایان باشد برایشان شعار درست می‌کنند. آنها هزار تا حرف می‌زنند و مربی عوض می‌کنند و همین آقایان قبل از عید اعلام کرده بودند که فلان آقا روز دربی به جای علی دایی روی نیمکت می‌نشیند. آقایان اس‌ام‌اس‌های عجیبی می‌فرستادند و حالا که دستشان رو شده دیگر نمی‌فرستند. من از آنها سؤال می‌کنم چرا دیگر اس‌ام‌اس نمی‌فرستید و چرا قطع شد؟ چون دایی دست شما را قطع کرد و دست شما برای همه رو شد و پای قانون پیش آمد.»

آرامش دارم

پرسپولیس حالا با 47 امتیاز در رده پنجم جدول جای دارد و برای گرفتن سهمیه آسیا و قرار گرفتن در بین 3 تیم اول کار سختی در پیش خواهد داشت. این در حالی است که تیم سرخ‌پوش تهرانی از استقلال و تراکتورسازی، تیم‌های سوم و چهارم جدول به‌ترتیب 5 و 3 امتیاز کمتر دارد. با این حال دایی امیدوار است که پرسپولیس با خاطره‌ای خوش لیگ را به پایان برساند.
او می‌گوید: «هنوز نتوانسته‌ایم آن چیزی که هواداران استحقاقش را دارند هدیه دهیم. تمام سعی خودمان را می‌کنیم که بازی‌های امسال را با خاطره خوش تمام کرده و به آینده فکر کنیم. 2 بازی آسیایی داخل خانه داریم و با کمک هواداران واقعی پرسپولیس که انشاءالله 100هزار نفر هستند به پیروزی می‌رسیم. خدا را شکر الان آرامش خوبی دارم و بسیار امیدوارم در بازی‌های آینده مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا سربلند و پیروز باشیم.»

حل مشکل گلزنی

دایی از حل مشکل گلزنی تیمش در این بازی هم خوشحال است. او می‌گوید: «تا کی امکان داشت توپ‌های ما وارد دروازه نشود؟ من خیلی آرامش داشتم و می‌دانستم سرانجام یک روز توپ‌های ما وارد دروازه می‌شود. شناخت کافی از ذوب‌آهن داشتم و می‌دانستم چطور باید مقابل آنها قرار بگیرم.»

کد خبر 132098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز