گروه شهری: معاون عمرانی استاندار تهران روز گذشته در نشست با خبرنگاران به تداوم پدیده ریزگردها و آلودگی هوا در شهر تهران اشاره کرد و گفت:

این شرایط ادامه دارد و درسال 90 نیز هیچ تعطیلی به‌دلیل آلودگی هوا نخواهیم داشت. محمدرضا محمودی به برگزاری 14 جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 33 روز ممتد شاهد آلودگی هوای تهران بودیم و به‌دلیل همین شرایط تعدادی از روزها تعطیل و حتی یک بازی فوتبال با حاشیه‌های زیادی متوقف شد.اظهارات معاون عمرانی استاندار درحالی صورت می‌گیرد که اعلام تعطیلی به‌دلیل آلودگی هوا به موجب دستورالعمل کمیته مواقع اضطرار اعلام می‌شود نه شخصی خاص. یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوا به همشهری گفت: به موجب مصوبه کمیته مواقع اضطرار هرگاه غلظت آلاینده‌ها به بالاتر از شاخص 300 برسد اعلام تعطیلی قطعی است و بنابراین اینگونه نیست که فردی اعلام کند در سال جدید به‌دلیل آلودگی هوا تعطیلی نخواهیم داشت.

وی افزود: احتمال دارد که میزان آلاینده‌ها در سال جدید به اندازه‌ای نشود که نیاز به تعطیل شدن شهر باشد و این احتمال هم وجود دارد که کمیته مواقع اضطرار درصورت نیاز حتی تا 5 روز نیز اعلام تعطیلی کند. رشیدی گفت: اعلام تعطیلات با بحرانی شدن وضعیت آلودگی هوای تهران تابع ضوابطی است که در دستورالعمل کمیته مواقع اضطرار درج شده است.

کد خبر 132741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز