پرسپولیس و بنیادکار در شرایطی نخستین مسابقه دوربرگشت گروه C را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند که در دور رفت وضعیت مشابهی داشته‌اند.

فوتبال

مسابقه رفت 2 تیم با تساوی بدون گل تمام شد، هر دو تیم مقابل الاتحاد شکست خورده‌اند و برابر الوحده امارات به تساوی رسیده‌اند. در جدول گروه C اما بنیادکار با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم قرار گرفته و البته مردان علی دایی امروز می‌توانند از حریف ازبکستانی خود پیشی بگیرند. پرسپولیس در روزهای گذشته بیشتر از آنکه به فکر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد، روی پیروزی بحث‌برانگیز مقابل استیل‌آذین تمرکز کرده بود؛ اینکه چگونه پاسخ اظهارنظرهای بازیکنان و مسئولان استیل‌آذین را بدهد و چگونه با تبعات این مسابقه کنار بیاید.

با وجود این، کسب 3 امتیاز هفته سی‌ام انگیزه این تیم را بالا برده است. علی دایی بر این باور است که مسابقه پرسپولیس و بنیادکار برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد. سرمربی پرسپولیس می‌گوید: «بازی امروز برای هر دو تیم بسیار مهم است، هر دو تیم با توجه به امتیازات قبلی خود به 3 امتیاز این بازی احتیاج دارند. چون بازی در خانه خودمان برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم تا با گرفتن این 3 امتیاز راهمان را برای صعود هموار کنیم.»

3تیم 2امتیازی

به غیر از این دو تیم، الوحده امارات به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه که در حال حاضر در قعر جدول جای گرفته نیز 2 امتیاز دارد و همین موضوع به حساسیت مسابقه اضافه خواهد کرد؛ اینکه پرسپولیس می‌تواند با پیروزی مقابل بنیادکار فاصله امتیاز خود را با این تیم بیشتر کند و در انتظار پیروزی احتمالی الاتحاد مقابل الوحده باشد. اگر این اتفاق بیفتد، امید مردان دایی به صعود از این گروه بیشتر خواهد شد. علی دایی تاکید می‌کند: «فوتبال 90و چند دقیقه است و ما برای تمامی دقیقه‌ها برنامه داریم.» و در پاسخ به این پرسش که برای بازی فیزیکی و درگیرانه ازبک‌ها چه تدابیری اندیشیده است، می‌گوید: «بنیادکار تیم خوبی است و بازی سختی مقابل آنها داریم. ما از هواداران می‌خواهیم تیم خود را تشویق کنند تا امتیاز بگیریم و برنده باشیم.»

سرمربی بنیادکار معتقد است که شانس این تیم و پرسپولیس برای صعود از گروه 50 - 50 است و امیدوار است تیمش در مسابقه امروز بتواند نتیجه لازم را به دست بیاورد. میرجلال کاسیموف در این رابطه می‌گوید: «فاصله امتیاز 3 تیم گروه بسیار کم است و رقابت تنگاتنگی وجود دارد. هر سه تیم شانس صعود دارند و ما هم برای کسب 3 امتیاز اینجا آمده‌ایم. امیدوارم نمایش‌مان اینقدر خوب باشد که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. خوشحالم که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم و مطمئن هستم که جو خوبی در ورزشگاه حاکم می‌شود.»

در مقابل پرسپولیس همچنان با مشکل گلزنی روبه‌رو است و این موضوع باعث نگرانی علی دایی شده است. علی دایی معتقد است که این مشکل رفته‌رفته برطرف شده است: «ما که داریم فقط مشکل حل می‌کنیم. در لیگ ایران نیز مشکل گلزنی داشتیم و حل شد. بازیکنانمان راه‌افتاده‌اند و این بازی هم فرقی با بازی‌های لیگ ندارد، تیم ما مدت‌هاست که کار می‌کند. یک مشکل را نمی‌شود در 2 روز حل کرد و به مرور زمان حل می‌شود. ما هم خیلی وقت است که روی مشکل گلزنی کار می‌کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم 3 امتیاز را امروز بگیریم.» نتیجه این مسابقه می‌تواند تکلیف صعود پرسپولیس را به دور بعد تا حد زیادی مشخص کند؛ زیرا بنیادکار جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای جایگاه دومی این گروه است و اگر در این مسابقه شکست بخورد، امیدهایش به حداقل می‌رسد.

کد خبر 132844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز