جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتور جان مک کین برای دیدار با انقلابیون لیبی به شهر بنغازی رفت. ایتالیا و فرانسه نیز مشاوران نظامی به لیبی اعزام کردند.

مک کین

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتون پست،‌ جان مک کین، سناتور آمریکایی که از هواداران مداخله‌ نظامی نیروهای آمریکا در لیبی در کنگره به شمار می‌رود طبق برنامه امروز (جمعه 2 اردیبهشت) وارد بنغازی شد.

 مک کین اعلام کرد‌، سفر وی به بنغازی به منظور ارزیابی اوضاع لیبی است.

 وی گفت که قصد دارد با اعضای شورای ملی انتقالی و اعضای ارتش انقلابیون این کشور ملاقات داشته باشد.  مک کین در خصوص انقلابیون تصریح کرد: آنها قهرمانان من هستند.

 مک کین عالی رتبه ترین مقام آمریکایی است که پس از آغاز انقلاب در لیبی راهی این کشور می شود.

 مک کین با اشاره به فجایع انسانی در بوسنی و رواندا در سال 1990 تا 2000 خواستار مداخله نظامی آمریکا در لیبی شد. این موضوع از سوی مک کین در ماه فوریه و چند هفته پیش از صدور قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ جان غیر نظامیان و اعمال طرح منطقه‌ی پرواز ممنوع مطرح شد.

 مک کین پیش از این از دولت آمریکا به دلیل تحویل فرماندهی به ناتو و عقب نشینی از درگیری مستقیم در عملیات انتقاد کرد.

 از سوی دیگر ایگناسیو لا روسا، وزیر دفاع ایتالیا اظهار داشت:‌ رم قرار است 10 تن از کارشناسان نظامی خود را در اختیار شورای انتقالی ملی لیبی قرار دهد. وی در ادامه افزود: این تصمیم در پی تماس تلفنی سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا با دیوید کامرون، همتای انگلیسی‌اش اتخاذ شد.

 ایگناسیو لا روسا همچنین تاکید کرد:‌ ایتالیا و انگلیس بر ضرورت آموزش نیروهای انقلابی توافق نظر دارند. جوانان انقلابی تمایل دارند تا برای اهداف خود مبارزه کنند اما توان لازم را در این زمینه ندارند.

 وزیر دفاع ایتالیا همچنین تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا شرایط امنیتی لازم را برای ارائه تخصص و آموزش فراهم کنیم.

 وزیر دفاع ایتالیا همچنین تاکید کرد: نیروهای غربی نیازمند هستند تا مداخله خود را در لیبی افزایش دهند. سلاح‌های موجود نزد نیروهای معمر قذافی رهبر لیبی بسیار پیشرفته‌تر از سلاح‌های مخالفان است.

 معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز اظهار داشت: در چارچوب همکاری‌های دو جانبه خود با شورای ملی انتقالی لیبی فرانسه به فرستاده ویژه خود در بنغازی تعدادی از افسران خود را برای ارائه تخصص‌های لازم به انقلابیون لیبی اعزام کرده است.

 وی در ادامه افزود: تعداد این افراد کمتر از 10 تن می‌باشد.

کد خبر 133020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز