شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع رسمی سوریه با صدور بیانیه‌هائی اعلام کردند، نا آرامی‌های روز جمعه سوریه، 10 کشته و 39 زخمی برجای گذاشت.

 10 کشته و 39 زخمی در نا آرامی های روز جمعه سوریه

 به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، وزارت کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اثر حمله مسلحانه دو گروه ناشناس به گشتی های پلیس در شهرهای دمشق و حمص، دو پلیس جان باختند و 11 نفر دیگر از جمله دو افسر با درجه سروانی زخمی شدند.

براساس این بیانیه، گروه های مسلح، گشتی‌های پلیس را در منطقه معضمیه در حومه دمشق و محله بابا عمرو در شهر حمص هدف قراردادند.

فرماندهی ارتش سوریه هم در بیانیه ای اعلام کرد، درگیری گروه های مسلح با نیروهای ارتش که عهده دار حراست از فرمانداری منطقه ازرع از توابع شهر درعا و پاسگاه مستقر در ورودی شمال این منطقه بودند، هشت کشته و 28 زخمی برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است، درگیری روز جمعه ، پس از حمله گروه های مسلح به این دو مرکز و تیراندازی خرابکاران به طرف نیروهای ارتش اغاز شد.

ارتش سوریه پس از نا آرمایهای اخیر استان درعا، عهده دار برقراری امنیت در این استان است.

فرماندهی ارتش سوریه در جای دیگری از بیانیه خود اعلام کرد، گروهی از موتور سواران با سنگ و شیشه های حاوی مواد آتش زا به پاسگاه ارتش در منطقه "حراک" از توابع استان درعا حمله کردند، اما با تیراندازی هوائی نیروهای ارتش فرار کردند.

این حادثه تلفاتی درپی نداشت.

همچنین فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه دیگری اعلام کرد، افراد یک گروه مسلح به پاسگاه ارتش در منطقه معضمیه در حومه جنوب غرب دمشق حمله کردندکه با تیراندازی به موقع نیروهای ارتش مواجه شدند.

برپایه این بیانیه، شماری از افراد گروه تروریستی در این درگیری زخمی شدند، اما فرماندهی ارتش به شمار تلفات تروریستها اشاره نکرد.

گفتنی است، تشکل های غیردولتی مدافع حقوق بشر در سوریه اعلام کردند، تظاهرات اعتراض آمیز روز جمعه سوریه که از سوی مخالفان نظام سیاسی دمشق به جمعه عظیم نامگذاری شده ، 70 کشته برجای گذاشت.

کد خبر 133143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز