مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: در فاصله 28 روز مانده به افتتاح فاز اول بوستان ولایت در جنوب تهران، پیشرفت عملیات ساخت این بوستان از 53 درصد گذشت.

به گزارش سما، برای انجام عملیات ساخت بوستان ولایت براساس آمار تا امروز 161 هزار و 649 متر مکعب خاکبرداری، 126 هزار و 681 متر مکعب خاکریزی و 42 هزار و 519 متر جدول کشی در رینگ اصلی این بوستان که قرار است در فاز اول افتتاح شود صورت گرفته است.همچنین تا امروز 9 هزار و 656 متر مربع زهکشی توسط بلوک‌ها صورت گرفته است و این آمار درخصوص اجرای پیاده‌رو 28 هزار و 414 متر مربع برآورد شده است. جدای از عملیات عمرانی تاکنون حدود 190 هزار درخت و درختچه از انواع گوناگون در این بوستان کاشته شده و میزان چمن کاری صورت گرفته در بزرگ‌ترین بوستان خاورمیانه حدود 5/7 هکتار تخمین زده شده است.

آبیاری بوستان ولایت به روش قطره‌ای و بارانی

از سو ی دیگر، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه بوستان ولایت مجهز به برج‌های نوری بوده و درصورت ضرورت روشنایی آن با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می‌شود، گفت: 370 گونه گیاهی در بوستان ولایت کاشته شده و آبیاری فضای سبز آن به‌صورت قطره‌ای و بارانی به انجام می‌رسد. علی‌محمد مختاری در مورد وضعیت احداث بوستان ولایت اظهار کرد: درحالی‌که کمتر از یک ماه به افتتاح فاز نخست پروژه بوستان ولایت باقی‌مانده 2‌هزار کارگر به‌صورت شبانه‌روزی در این مجموعه مشغول کار هستند و پروژه بیش از 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا سوم خرداد 70 هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 133530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز