همزمان با سوم خرداد ماه 3 پروژه بزرگ بوستان ولایت، موزه دفاع مقدس و فرهنگ پایداری و مجتمع ورزشی جانبازان در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستان ولایت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز گذشته پس از بازدید از بوستان ولایت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از سوم تا 25 خردادماه مصادف با ولادت حضرت فاطمه (س) و 13 رجب ولادت حضرت علی (ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در بوستان ولایت و سطح شهر پیش‌بینی شده است.محمد هادی ایازی افزود: فاز اول بوستان ولایت به مساحت 67 هکتار تا سوم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد و پیشرفت فیزیکی این بوستان هم‌اکنون به بیش از 60 درصد رسیده است.

به گفته وی، از سوم خرداد ماه تا 25 خرداد 110 پروژه فرهنگی ورزشی افتتاح خواهد شد، و مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی در بوستان ولایت به اجرا در خواهدآمد و همچنین شهروندان می‌توانند از برنامه‌های شاد این بوستان در ایام شعبانیه بهره‌مند شوند.ایازی در مورد بخش‌های مختلف فاز اول بوستان ولایت اظهار کرد: در فاز اول، احداث 2رینگ دیده شده که یکی رینگ کندرو در بیرون بوستان به عرض 15 متر و دیگری دورتادور بوستان به طول7 کیلومتر شامل قسمت‌های پیاده‌روی و درشکه‌سواری، دومیدانی و دوچرخه‌سواری است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی با کاربری منطقه‌ای، احداث شهربازی به وسعت 4 هزار متر مربع فضای مسقف و به‌طور کل 10 هزار متر مربع، شهر ورزش، مجموعه بانوان به‌عنوان شهربانو در زمینی به وسعت 6 هکتار و زیر بنای 18 هزار متر مربع که شامل بخش‌های ورزشی، فرهنگی و سبک زندگی بوده است تا سوم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: احداث شهرکودک و موزه تهران در فاز دوم عملیات اجرایی بوستان ولایت آغاز می‌شود.

تهیه پیوست اجتماعی بوستان ولایت

وی با اشاره به اعتبار 100 میلیارد تومانی بوستان ولایت که در ابتدای سال توسط شورای شهر به تصویب رسید، در مورد پیوست اجتماعی بوستان ولایت اظهار کرد: پیوست اجتماعی بوستان ولایت تهیه شده و براساس آن می‌کوشیم در بحث فضاهای فرهنگی این بوستان به بهترین شکل عمل شود و پیش‌بینی شده که شهر ورزش و شهر بازی مجموعه بوستان ولایت توسط بخش خصوصی اداره شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در ایام ارتحال امام راحل نیز به‌دلیل نزدیکی بوستان ولایت به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، اجرای برنامه‌های مختلف در این مکان پیش‌بینی شده است.

ایازی در پاسخ به وضعیت سازمان نوسازی و پیشنهاد اعضای شورای شهر مبنی بر انحلال این سازمان اظهار کرد: اعضای شورای شهر حق نظارت دارند و هم‌اکنون برنامه سال 90 سازمان نوسازی را مورد بررسی قرار داده‌اند و نکاتی را مطرح کرده‌اند. مدیرعامل سازمان نوسازی هم در شورای شهر به ارائه گزارش اقدامات سازمان پرداخت.سخنگوی شهردار تهران تاکید کرد: سازمان نوسازی شهرداری تهران در چند سال اخیر حجم فعالیت خود را به شکل مطلوب توسعه داده اما اعضای شورای شهر بر این عقیده هستند که اقدامات این سازمان انتظارات شورا را برآورده نکرده که در این مورد باید دید آیا امکانات لازم در اختیار سازمان نوسازی قرار داشته و به‌طور کل من از اعضای محترم شورای شهر می‌خواهم با توجه به جلسات اخیر شورا در رابطه با اقدامات سازمان نوسازی و رفع اشکالات این سازمان، ابقای این سازمان را تایید کنند تا بیش ازپیش تا شاهد توسعه اقدامات مطلوب سازمان نوسازی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد اعتبارات مترو و اینکه گفته می‌شود در یکماه اخیر کمک جدی از سوی دولت به مترو ارائه شده، تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم در یکماه اخیر کمک جدی از سوی دولت به مترو صورت نگرفته درحالی‌که مجلس مصوبات مختلفی را برای این موضوع به تصویب رساند اما در هر حال امیدواریم دولت محترم به موضوع مترو عنایت داشته باشند و نسبت به توسعه آن کمک‌های لازم را مبذول دارند.

سخنگوی شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه یارانه‌ها رقم محدودی توسط دولت ارائه شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها شهرداری در چند ماه آخر سال گذشته نسبت به افزایش قیمت بلیت مترو اقدام نکرد و در این مورد هزینه‌ای به شهرداری تحمیل شد، و برای سال 90 مطرح شد که دولت با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها سهمی را که ناشی از افزایش قیمت انرژی بوده پرداخت کند یا اینکه سهم با افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس توسط مردم تامین شود.

ساخت مسجد بزرگ در بوستان ولایت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درمورد فضاهای مذهبی درنظر گرفته شده در بوستان ولایت عنوان کرد: به‌طور کلی 12 نمازخانه و یک مسجد بزرگ با معماری ایرانی اسلامی در بوستان ولایت پیش‌بینی شده تا شهروندان ضمن گذران اوقات فراغت خود به مسائل دینی‌شان نیز بپردازند. ایازی در مورد انتخاب طرح سردر بوستان ولایت عنوان کرد: تاکنون 620 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند و طرح‌های خود را برای انتخاب سردر بوستان ولایت ارائه داده‌اند.

کد خبر 133931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز