دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر عنوان کرد خوشبختانه وسوسه نمایشی شدن این جشنواره ما را درگیر نکرد و جشنواره شهر محملی نشد تا اهالی سیاست با هنرمندان عکس یادگاری بگیرند.

نشست دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر صبح دیروز با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر، حجازی مدیر روابط عمومی و جمعی از خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. در این نشست ابراهیم داروغه‌زاده دبیر چهارمین جشنواره فیلم شهر گفت: این دوره جشنواره از روز یکشنبه با نمایش آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و در بخش دانشجویی آغاز به کار کرده است. این رویداد امسال موضوعی برگزار می‌شود و خوشبختانه وسوسه نمایشی شدن این جشنواره ما را درگیر نکرد و جشنواره شهر محملی نشد تا اهالی سیاست با هنرمندان عکس یادگاری بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ابتدایی جشنواره شهر برگزاری آیین‌های شادمانی است که چنین آیین‌هایی در جامعه بسیار محدود داریم. در کنار این هدف ابتدایی اهداف دیگری را همچون کمک به افزایش تولیدات سینمایی در راستای موضوع جشنواره مدنظر قرار دادیم. به همین دلیل جشنواره بستری شد برای تولید 37 اثر مستند کوتاه با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری که مدیریت آن بر عهده محمد آفریده است.

داروغه‌زاده در ادامه عنوان کرد: یکی از اقدامات در بخش دانشجویی این بود که از حضور 50 دانشجوی فعال بهره بگیریم. این جشنواره مبلغ 500 هزار تومان به فیلمسازان این بخش کمک کرد که آثاری با موضوعات شهری بسازند. 10اثر مستند بلند به تهیه کنندگی رشتیان برای این جشنواره تولید کردیم که در آن کارگردانانی چون پیروز کلانتری، محمد رضا اصلانی، محسن امیریوسفی، رخشان بنی اعتماد و... با ما همکاری داشتند.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم شهر در مورد دیگر بخش‌های این رویداد گفت: همزمان با نمایش آثار دانشجویی 6نشست کارگاهی برگزار خواهد شد. همچنین 30 فیلمنامه کوتاه که توسط فرهاد توحیدی و گروهش به نگارش درآمده است هم‌اکنون روی سایت قرار دارد و هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند. ما در این رویداد شاهد حضور شاخص فیلمسازانی در حوزه سینمای بلند همچون ابراهیم حاتمی کیا، رضا میرکریمی، اصغرفرهادی، مسعود کیمیایی، همایون اسعدیان، تهمینه میلانی، عبدالرضا کاهانی و مازیار میری هستیم. در این بخش 27 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

وی ادامه داد: فیلم‌های سینمایی جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در پردیس ملت، آزادی، اریکه ایرانیان، شکوفه، فرهنگسرای اشراق و فرهنگسرای خاوران به نمایش درمی‌آید. داوران این بخش نیز عبارتند از:‌ عزت‌الله انتظامی، محمد بزرگ‌نیا، امین تارخ‌، مجتبی راعی، واروژ کریم مسیحی و اکبر نبوی. همچنین 12 مستند خارجی در بخش‌ بین‌الملل در سالن وی‌آی پی پردیس سینمایی ملت از تاریخ 24 تا 29 اردیبهشت ماه به نمایش در می‌آید. وی در پایان درباره مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد عنوان کرد: مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 24 اردیبهشت ماه در تالار ایوان شمس با اهدای جوایز بخش دانشجویی برگزار می‌شود.

کد خبر 134513

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز