چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

وزیر بهداشت هفته پیش در 2مصاحبه جداگانه که لحنی انتقادی داشت رها‌شدن 2بیمار به‌علت نداشتن پول را رد کرد. او در مصاحبه اول که در حاشیه شصت‌وششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور صورت گرفت، صراحتا اظهار داشت: «رهاسازی بیمار در تهران به‌علت اینکه پول نداشته‌اند، به هیچ‌وجه صحت ندارد و ما به‌عنوان شاکی خصوصی وارد موضوع شدیم.»

او بعدا در مصاحبه دیگری که در حاشیه رونمایی از نقشه جامع علمی سلامت کشور صورت گرفت اضافه کرد: «وزارت بهداشت در این مورد شاکی است و به‌صورت جدی این شکایت را پیگیری خواهد کرد و حتی خواهش کرده‌ایم که وزارت اطلاعات وارد این قضیه شود تا اهداف آنان نیز مشخص شود. انگیزه این افراد با انجام این اتفاقات، بردن آبروی کسانی است که در نظام سلامت زحمت می‌کشند. وزارت بهداشت به‌عنوان شاکی مدعی این قضیه است و از دادستان خواسته‌ایم که این افراد را به اشد مجازات برساند ولی عنوان کرده‌اند که با آنان براساس قانون عمل می‌شود.»

این لحن آنچنان بود که گویا مقصرین این جریان افرادی جدا از بدنه سیستم درمانی کشور بوده‌اند و توطئه‌ای در کار بوده تا آن حد که حتی مداخله وزارت اطلاعات لازم شده است، اما سخنان بعدی دادستان تهران آب سردی بر سخنان وزیر بهداشت ریخت.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به دستگاه‌های دخیل در پرونده رها کردن بیماران در بیابان‌های اطراف تهران توصیه کرد: «از اظهارنظر خودداری کنند تا دادستانی با فراغ بال موضوع را پیگیری کند. وقتی دادستان مطلبی را عنوان می‌کند، سایر مسئولان سعی نکنند، مطالب دیگری مطرح کنند. دادستانی براساس مدارک و مستندات، اعلام نظر می‌کند. کسانی که صحبت از دروغ بودن این مسائل می‌کنند، مراقب باشند، چرا که وقتی 10 نفر درخصوص موضوعی بازداشت می‌شوند، حتماً مسئله‌ای وجود دارد.»

درست بعد از این واکنش دادستان بود که وزیر بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی ماما گفت: «اخبار ضد ‌و نقیضی که در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شد باعث ایجاد سوءتفاهم برای دادستان شد و اگر دادستان به اصل گفته بنده توجه کنند، این جریان حل می‌شود.» باید دید این سوءتفاهم بالاخره برطرف می‌شود. چگونه؟

کد خبر 134671

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز