چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

محسن احمدی: برخی از اعضای شورای شهر تهران دیروز از بوستان نهج‌البلاغه که گفته می‌شد در برخی قسمت‌ها دارای ایرادهای فنی و مهندسی است، بازدید کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در باره این بازدید گفت: روز گذشته خبرنگاران همراه با تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر از بوستان نهج‌البلاغه بازدید کردند و همه شاهد بودیم هیچ اتفاق خاصی که باعث نگرانی شده باشد در این بوستان رخ نداده است.

در حاشیه این بازدید، مرتضی طلایی در مورد احداث بوستان نهج‌البلاغه گفت: احداث بوستان نهج‌البلاغه از مناظر مختلف قابل اهمیت است که یکی از آنها منظر اجتماعی است. عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز خوشحالم که بوستانی زیبا با محیطی دلپذیر در این بخش شهر ایجاد شده و مردم با آرامش و اطمینان خاطر از فضاهای سبز و محیطی زیبا بهره می‌برند و به ورزش و تفریح در این مکان می‌پردازند. طلایی در مورد مسائلی که به تازگی در مورد بوستان نهج‌البلاغه مطرح شده، گفت: متأسفانه برخی عادت کرده‌اند مسائل کوچک را بزرگنمایی کنند بدون اینکه توجه داشته باشند این رفتارها چه اثری بر اذهان عمومی می‌گذارد. وی افزود: همان طور که خبرنگاران همراه با اعضای شورای اسلامی شهر از بوستان نهج‌البلاغه بازدید کردند، شاهد بودیم هیچ اتفاق خاصی که باعث نگرانی باشد رخ نداده است.

طلایی تصریح کرد: بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر با نگاه تخصصی خود در این بازدید مطالبی را مطرح کردند که اگر بخواهیم تحلیلی از این مطالب داشته باشیم می‌توانیم اینگونه مثال بزنیم که خیلی‌ها می‌گویند در تهران زلزله می‌آید ولی این بدان معنا نیست که در تهران زلزله آمده است بلکه به معنی تلاش برای جلوگیری از حوادث و آمادگی در مقابل آن است. در مسائل فنی و عمرانی هم پیشگیری اجتناب‌ناپذیر است. آنچه در مورد بوستان نهج‌البلاغه مطرح شده به‌منظور تامین ایمنی برای آینده است و هم‌اکنون مشکلی وجود ندارد و شهروندان می‌توانند از فضای این بوستان استفاده کنند.

همچنین در این بازدید حسن بیادی نایب رئیس شورا نیز اظهار کرد: در بوستان نهج‌البلاغه جز زیبایی چیزی نمی‌بینیم.وی با اشاره به اینکه در بازدیدی که از بوستان نهج‌البلاغه داشتیم مباحث فنی مطرح و بررسی شد، گفت: شهرداری منطقه موضوعات فنی را در دست بررسی دارد.

بیادی تصریح کرد: در زمان مشخصی به‌منظور فعالیت‌های مطالعاتی برای ایمنی بیشتر بخشی از بوستان نهج‌البلاغه بسته شده بود اما برای برخی از مردم این ذهنیت ایجاد شد که ممانعت از تردد در بخشی از بوستان به‌دلیل بروز حادثه‌ای است درحالی‌که خبرنگاران و اعضای شورای شهر در این بازدید دیدند که اتفاق خاصی نیفتاده و شهروندان می‌توانند از فضای امن این مکان استفاده کنند.

همچنین در جریان بازدید از بخش‌هایی از پروژه که گفته می‌شد ریزش کرده است؛ شکیب رئیس کمیسیون عمران نیز اعلام کرد: مشکلات بحرانی نیست و شهروندان نگران نباشند. وی با تاکید بر این موضوع که وضعیت در بوستان نهج‌البلاغه بحرانی نیست، گفت: بخش‌هایی از این پروژه باید تقویت شود که شهرداری منطقه مشاور گرفته و قرار است به‏زودی کار انجام شود، در حال حاضر پیمانکار در حال تثبیت پروژه است.

کد خبر 134757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز