جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: واحدهای ویژه آمریکایی که اسامه بن لادن را به قتل رساندند، همه مراحل عملیات را با دوربین‌هایی که روی کلاه شان نصب بوده، ضبط کرده‌اند.

Newspaper stand displays magazines and posters

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا روز جمعه اعلام کرد این تصاویر جزییات دقیقی را درباره حمله به رهبر القاعده ارایه می دهد.

بر اساس این گزارش، سربازان آمریکایی از حدود دو هفته پیش از عملیات از حضور بن لادن در این محل اطلاع داشتند.

در این گزارش اعلام شد، بن لادن برای نخستین بار زمانی خود را به این گروه 25 نفری از کماندوها نشان داد که روی بالکن طبقه دوم ساختمان ظاهر شد. او نوعی عرق گیر و کلاه نقابدار داشت.

پس از آنکه تیر اول گروه عملیاتی به خطا رفت، بن لادن به سوی اتاق خواب فرار کرد. نخستین سربازی که دنبال بن لادن به اتاق رفت، ابتدا بچه ها را به گوشه ای برد.

زمانی که سرباز دوم به اتاق وارد شد، همسر بن لادن جلوی وی ایستاده بود یا آنکه شوهرش او را مجبور کرده بود جلویش بایستد. این سرباز زن را به گوشه هل داد و به سینه رییس القاعده شلیک کرد. یک عضو دیگر گروه عملیات هم به سر بن لادن شلیک کرد.

بنا به اطلاعاتی که سی بی اس می گوید در اختیار دارد، این تصاویر ثابت می کند در عملیات 40 دقیقه ای فقط یک مورد تبادل آتش با یکی از افراد بن لادن آنهم در سالن پذیرایی رخ داده است.

آن مرد آتش می گشاید و به ضرب گلوله کشته می شود. هیچ یک از ساکنان این ساختمان گلوله ای شلیک نمی کند یا مسلح نبوده است.

کد خبر 134829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز