سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

علی شاکری: رشد بی رویه دستمزدها و لجام گسیختگی حاکم بر نحوه قراردادها حیات تیم ها را در برخی از رشته های ورزشی مطرح در معرض تهدید جدی قرار داده است.

پیشتر در همین زمینه نوشتیم که اگر فکری به حال این مشکل نشود چه بسا بسیاری از تیم های فعال عطای فعالیت در حیطه ورزش را به لقایش خواهند بخشید.

اگرچه فوتبال به دلیل توجه خاص مردمی هنوز در این زمینه به بن بست کامل نخورده است ولیکن رشته هایی چون والیبال، بسکتبال و تا حدودی هندبال در فصل جاری مسابقات خود این مشکل را با عقب نشینی تیم ها کاملا لمس کرده اند.

در بسکتبال پیکان یکی از نمونه های زنده است، تیمی که همواره در کنار والیبال در بسکتبال هم حضوری فعال و مؤثر در لیگ برتر باشگاه های ایران داشت. کفعمی مدیرعامل باشگاه پیکان در جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: اگر عدالت وجود دارد باید به همه تیم ها اجازه داده شود تا به صورت برابر در بسکتبال هزینه کنند.

دلیل وی کاملا واضح و روشن است و او اعتقاد دارد با توجه به آن که همه تیم های شرکت کننده از بودجه دولتی استفاده می کنند باید به همه تیم ها اجازه داده شود به اندازه آنان روی خرید بازیکنان سرمایه گذاری کنند.

کفعمی انگشت بر روی یک نکته اساسی دیگر گذاشت و عنوان داشت: چرا بازیکنی که سال گذشته 30 میلیون تومان دریافت کرده امروز 130 میلیون می گیرد؟ مگر غیر از این است که در کنار آن مربی و سایر افراد می خواهند به سودی هنگفت برسند؟ رشد قراردادها باید معقول باشد نه 300 درصد.

مدیرعامل باشگاه پیکان در خاتمه با برشمردن سوابقش می گوید کسی نمی تواند مرا متهم به سر رشته نداشتن از بسکتبال کند و این که بازیکنان را دوست ندارم. این پولی که در باشگاه ها پرداخت می شود از جیب کسی نیست، بلکه از جیب دولت است و بنابراین باید نظارتی بر آن وجود داشته باشد و این هشدار را همگی جدی بگیریم.

کد خبر 1349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز