دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در آخرین روزهای اردیبهشت‌ماه و پس از گذشت 52 روز از اکران، نبض گیشه همچنان با «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌ها3» می‌زند.

 جدایی نادر از سیمین که بیش از یکماه است در تهران فروش روزانه‌اش بهتر از اخراجی‌هاست در روزهای آخر هفته هم بیشترین کارکرد را در گیشه داشت؛ آن هم درحالی‌که این فیلم 5 سالن کمتر از اخراجی‌ها در اختیار دارد. هرچند درمجموع فروش، این فیلم ده‌نمکی است که همچنان در صدر جدول گیشه قرار دارد و جدایی نادر از سیمین هرچند هر روز فاصله‌اش را با این فیلم کم می‌کند ولی بعید به‌نظر می‌رسد بتواند تا انتهای زمان اکران عنوان پرفروش‌ترین فیلم بهار 90 را به خود اختصاص دهد.

جدایی نادر از سیمین به مرز 2 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش رسیده درحالی‌که اخراجی‌ها از رقم 2 میلیارد و 330 میلیون تومان گذرکرده است. فاصله 230 میلیون تومانی این دو فیلم تا انتهای اکرانشان احتمالا کمتر خواهد شد ولی با این روند، این اخراجی‌هاست که عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران بهار را به خود اختصاص می‌دهد.اینکه پس از نزدیک به 2 ماه همچنان فیلم‌های ده‌نمکی و فرهادی بیشتر از بقیه فیلم‌ها تماشاگر دارند در نوع خود نکته جالب‌توجهی است. پس از این دو فیلم باید به فروش قابل‌قبول «مرهم» داوودنژاد اشاره کرد. مرهم پس از 22 روز اکران نزدیک به 110 میلیون تومان فروخته است؛ رقمی که برای یک فیلم واقع‌گرای تلخ که جز طناز طباطبایی بازیگر چهره هم ندارد، قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. «برف روی شیروانی داغ» تقریبا به همین میزان فروش با یک هفته اکران بیشتر رسیده است.

«خیابان بیست‌وچهارم» با 85 میلیون تومان فروش در 22 روز اکران را باید جزء فیلم‌هایی دانست که در گیشه شکست خورده است. «در شب عروسی» نیز که به‌تازگی اکران شده پس از 3 روز اکران توانسته 12 میلیون تومان بفروشد و برای قضاوت درباره میزان برقراری ارتباطش با مخاطب باید چند روزی صبر کرد. در شب عروسی که زمان تولیدش با حاشیه‌هایی نیز مواجه شد با بازی اکبر عبدی فیلمی کمدی است و توسط رضا قهرمانی کارگردانی شده که در دهه 70 فیلم اکشن «ارابه مرگ» را ساخته بود.اکران سینماها از نیمه‌های خرداد و با پایان نمایش عمومی جدایی... و اخراجی‌ها3 تغییر آهنگ خواهد داد، اما آیا فیلم‌های جایگزین می‌توانند فروش رویایی 2 فیلم موفق اکران نوروزی را تداوم بخشند؟

«کیمیا و خاک» و «فوتبالی‌ها» از فردا می‌آیند

«کیمیا و خاک» و «فوتبالی‌ها» از فردا روی پرده سینماهای تهران می‌آیند. به گفته سخنگوی شورای صنفی اکران، با توجه به پایین آمدن کف فروش «خیابان بیست‌وچهارم» و «برف روی شیروانی داغ» از صبح چهارشنبه کیمیا و خاک و فوتبالی‌ها جای این دو فیلم را می‌گیرند.کیمیا و خاک ساخته عباس رافعی در گروه عصرجدید و فوتبالی‌ها به کارگردانی عباس خواجه‌وند در گروه قدس اکران می‌شود.
ضمن اینکه دیروز در جلسه شورای صنفی اکران قرارداد «ورود آقایان ممنوع» نیز در گروه سینمایی قدس ثبت شد و این ساخته رامبد جوان پس از فوتبالی‌ها روی پرده خواهد آمد. به گفته حبیب کاوش، سخنگوی شورا قرار شده از این پس فیلم‌هایی که با فرمت ویدئویی ساخته می‌شوند تنها در 6 ماه دوم سال آن هم به‌صورت آزاد اکران شوند.

کد خبر 135174

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز