گروه شهری: بازدید تعدادی از نمایندگان تهران از پروژه‌های در دست اجرا در شهر تهران، واکنش‌های نمایندگان مردم در خانه ملت را به همراه داشت.

نمایندگان مجلس پروژه شهری

 در همین ارتباط، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در حاشیه بازدید از مراحل ساخت پروژه بوستان ولایت گفت: احداث بوستان ولایت در مجموعه‌ای که پیش از این پادگان قلعه‌مرغی نام داشت، اتفاقی بسیار مثبت و ارزنده است که قابل تشویق و تقدیر است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب افزود: طبق وعده‌ای که مدیریت شهری به مقام معظم رهبری داد، قرار است این بوستان در تاریخ سوم خرداد ماه به بهره‌برداری برسد اما در مجمع نمایندگان ابهام وجود داشت که پروژه طبق این زمان‌بندی آماده تحویل باشد.

وی افزود: من پیش از این موقعیت، پیشرفت پروژه را از طریق هوایی و به وسیله هلی‌کوپتر دیده بودم و این موضوع در مجمع عنوان شده بود، اما در جریان این بازدید نیز از نزدیک شاهد پیشرفت قابل‌توجه عملیات عمرانی بوستان بودیم که به این ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم طبق موعد در سوم خرداد ماه فاز اول بوستان به بهره‌برداری برسد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم خاطرنشان کرد: اعضای مجمع نمایندگان تهران امروز برای تشویق دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه به بوستان ولایت آمدند اما خودمان نیز با دیدن این حجم کار تشویق شدیم. با این حال قطعا مدیریت شهری می‌تواند به عهدی که با رهبر بسته وفا کند.

تقدیر از توان متخصصان داخلی

همچنین علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران نیز در بازدید از پروژه تونل صدر - نیایش از حضور نیروهای متخصص داخلی تقدیر کرد و گفت: یکی از اهداف شهرداری تهران استفاده از نیروهای داخلی است که خوشبختانه در تمام پروژه‌ها به‌خصوص پروژه تونل صدر - نیایش شاهد این اقدام هستیم.علی اصغر زارعی، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب، افزود: موضوع ترافیک در تهران مشکلات زیادی را در‌پی دارد. قسمتی از اتوبان‌ها و معابر شهر برای استفاده بهینه نیاز به اجرای پروژه‌های مکمل دارند.

پروژه تونل صدر - نیایش در این زمره قرار دارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: تونل صدر - نیایش، شرق به غرب شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و دسترسی‌های تعریف‌شده در آن می‌تواند مسیرهای جدیدی را پیش روی شهروندان قرار دهد تا به سهولت به مقصد خود برسند. زارعی افزود: توضیحاتی که در این بازدید از طرف مشاور پروژه داده شد، نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت اجرای این پروژه در شهر تهران است. از این‌رو امیدواریم طی زمان‌بندی اعلام شده در اواخر سال آینده این پروژه به اتمام برسد و شهروندان تهرانی بتوانند از این محور جدید استفاده کنند. نماینده مردم تهران اظهار داشت: هدف شهرداری در اجرای این پروژه این است که از توان داخلی استفاده کند. این اقدامی است که به‌دلیل بالابودن سطح علمی کارشناسان داخلی انجام می‌شود. البته استفاده از مشاور خارجی برای افزایش اطمینان از طراحی و بالابردن ایمنی کار هم به جای خودش ارزشمند است.

کد خبر 135195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز