همشهری آنلاین: به عقیده حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقدی، در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌‌های قرآنی باید مسئولیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، در میان سازمان‌های مرتبط تقسیم شود تا همه سازمان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی و ترویج این فرهنگ مشارکت داشته باشند.

قرآن

حجت الاسلام والمسلمین محمد نقدی، رئیس مرکز ترجمه‌های قرآن به زبان‌های خارجی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اظهار خرسندی از این که امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که همه سازمان‌ها خود را متولی قرآن‌ می‌دانند، افزود: چنین حس مسئولیتی به منظور گسترش مطالعات قرآنی مفید و مؤثر است و می‌توان از آن به نحو احسن بهره گرفت.

وی با بیان این مطلب گفت: البته نباید این نکته را نادیده گرفت که در این حوزه باید مسئولیت‌ها به درستی تقسیم شوند و فضای بزرگی برای این منظور و رسیدن به اهداف گسترش کتابخوانی تعبیه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی در ادامه سخنانش اظهار کرد: مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی مرکزی است که به عنوان سیاست‌گذار فعالیت‌های کاربردی در حوزه گسترش مطالعات قرآنی می‌تواند پیشرو باشد و وظایف هر سازمان را تقسیم‌بندی کند.

وی همچنین گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برگزار می‌کند و دانشکده علوم قرآنی را تأسیس کرده است. سازمان دارالقرآن الکریم نیز که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است، آموزش قرآن کریم را ترویج می‌کند و بخشی از مسئولیت ترویج مطالعه قرآن را برعهده گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی در ادامه اظهار کرد: بر این اساس، هر کدام از سازمان‌ها مسئولیتی را در حوزه قرآن کریم برعهده گرفته‌اند، با این حال ضرورت اطلاع‌رسانی در این حوزه به منظور ترویج مطالعه قرآن یک ضرورت است.

وی همچنین با اشاره به خبرگزاری قرآنی ایران که می‌تواند اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام دهد، گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی می‌تواند به منظور حفظ و آموزش قرآن کریم اطلاع‌رسانی کند و افرادی را که از فعالیت‌های موسسات قرآنی بی‌خبر هستند، مطلع کند.

رئیس مرکز ترجمان وحی همچنین افزود: باید از چند روحانی خوش‌برخورد و مطلع در این حوزه استفاده کرد تا کار را پیش ببرند و اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه را انجام دهند.

 

کد خبر 136342
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز