سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند زورگیری، 2 مرد و یک زن جوان بودند که طعمه‌های خود را از بین افرادی که برای فروش لوازم خانه‌شان در روزنامه آگهی داده بودند، انتخاب می‌کردند.

متهمان

پیگیری این پرونده از فروردین ماه امسال و هنگامی آغاز شد که زنی با مراجعه به شعبه هشتم دادسرای جنایی پایتخت با شکایت از یک زن و مرد سارق گفت: همسرم برای فروش 2 دستگاه صوتی و تصویری در یکی از روزنامه‌ها آگهی داده بود، صبح روزی که آگهی منتشر شد زنی با شماره منزل ما که در آگهی اعلام شده بود تماس گرفت.من در منزل تنها بودم و چون این زن هم به تنهایی مراجعه کرده بود، او را به داخل راه دادم و او هم به بازدید لوازم آگهی‌شده پرداخت و بعد بدون آنکه خرید کند از خانه خارج شد. نیم ساعت بعد وی دوباره به مقابل منزل ما آمد و این بار گفت که به همراه همسرش آمده تا بعد از توافق بر سر قیمت، وسایل آگهی‌شده را با خودرو منتقل کنند.

زن ناشناس به همراه مردی که با او بود وارد خانه شدند و دقایقی بعد وقتی مطمئن شدند در خانه تنها هستم، در یک لحظه با ضرب و شتم و تهدید به قتل، دست و پای مرا بستند و سپس اقدام به سرقت طلا، پول‌ها و وجوه نقد موجود در خانه ما کرده و از آنجا فرار کردند. با دستور بازپرس قندی‌زاده و ارجاع این پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی، کارآگاهان مبارزه با سرقت به عنف، تحقیقات اولیه خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

اما درحالی‌که تحقیقات در این باره ادامه داشت، یک هفته بعد، زن دیگری با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اظهارات مشابهی را در برابر بازپرس شعبه هشتم مطرح کرد که در بررسی اظهارات این زن، مشخص شد که سارقان پرونده دوم همان متهمان تحت تعقیب قبلی هستند.مدتی بعد زن دیگری نیز شکایت مشابهی را مطرح کرد این زن اما بر خلاف 2 شاکی قبلی در آخرین لحظات توانسته بود خود را کشان‌کشان به کنار پنجره رسانده و اعدادی از شماره‌های یک خودروی پژو نقره‌ای را به خاطر بسپارد، با شماره‌های ناقصی که این زن از شماره پلاک خودروها اعلام کرده بود، کارآگاهان در میان انبوهی از شماره خودرو به جست و جو پرداختنددر هفته‌های بعد، تعداد مالباختگان بیشتر شد و کارآگاهان دریافتند سارقان به‌صورت حساب شده به سراغ کسانی که در روزنامه‌ها آگهی داده‌اند می‌روند و وقتی مطمئن می‌شوند زن صاحبخانه در خانه تنها است نقشه سرقت خود را به اجرا می‌گذارند.

در میان مالباختگان که همگی آنها زن بوده و در زمان سرقت به تنهایی در منزل بودند، یک شاکی دیگر توانسته بود شماره پلاک خودرو را به‌صورت ناقص به ذهن بسپارد که کارآگاهان توانستند این بار خودرو متهمان و مالک آن را که شرور تبهکاری به نام قاسم بودشناسایی کنند. با اطلاعاتی که از متهم به دست آمد کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرانجام توانستند این جوان سارق را در نخستین روزهای خرداد ماه، در خروجی اتوبان قم شناسایی کرده و وی را به همراه برادرش و همسرش دستگیر کنند.

آخرین شاکی

وقتی چند مالباخته دیگر نیز این افراد را به‌عنوان سارق اموالشان معرفی کردند، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد، بررسی‌ها نشان می‌داد که در تعدادی از سرقت‌ها، اعضای باند، طعمه خود را طوری کتک زده بودند که وی به‌شدت زخمی شده بود. در یک مورد نیز سارقان بعد از ضرب و شتم زنی که در خانه تنها بود، از خانه وی سرقت کرده و با تصور اینکه وی فوت کرده‌ سراسیمه از این خانه خارج شده بود. اما این زن لحظاتی بعد به هوش آمده و پس از تماس با همسرش به بیمارستان منتقل شده بود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: این پرونده تاکنون بیش از 10مالباخته داشته که همگی آنها متهمان را به‌عنوان سارق منزلشان شناسایی کرده‌اند اما از آنجا که به نظر می‌رسد تعداد سرقت‌های این متهمان بسیار بیشتر باشد، از کسانی که به این شیوه از منزل آنها سرقت شده‌است دعوت می‌شود برای پیگیری موضوع و شناسایی سارقان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 51055505 تماس حاصل کنند.

هشدارهای پلیس

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در هشداری به شهروندان گفت: آنچه در اینگونه پرونده‌ها بسیار حائز اهمیت است، اشتباه شاکی است چرا که به تنهایی خریدار ناشناس یا تعمیرکار را به داخل خانه راه می‌دهد، درحالی‌که حتی المقدور برای زمان بازدید باید طوری برنامه‌ریزی شود که تعداد بیشتری از اعضای خانواده در منزل حضور داشته باشند، ضمن آنکه زمان بازدید خریداران برای خرید کالای آگهی شده باید محدود و در یک ساعت مشخص باشد و در آن زمان حتما یکی از اقوام یا خویشاوندان در خانه باشد. وی افزود: در هنگامی که قصد فروش اجناس خود از طریق آگهی‌ها را دارید درصورت تماس افراد ناشناس، شماره تماس فرد تماس گیرنده (مشتری) را حتما کنترل کرده و یادداشت کنید و در موقع بازدید مشتری، از به نمایش گذاشتن اشیاء قیمتی و وجوه نقد و... در منزل خودداری کنید و درصورتی که از خریدار حرکت مشکوکی سر زد، به سرعت موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 درمیان بگذارید.

کد خبر 136624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز