چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک اثر طراحی از میکل آنژ در حراج کریستی چکش حراج می‌خورد.

میکل آنژ

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، اثر طراحی از میکل آنژ نقاش برجسته‌ دوره‌ رنسانس ایتالیا قرار است در حراجی روز 5 جولای (14 تیرماه)  کریستی به حراج گذاشته شود.

پیش بینی می‌شود این شاهکار هنری به قیمت 3 تا 5 میلیون پوند (هشت میلیون دلار) به فروش برسد. این اثر یکی از 24 صفحه طراحی است که از این هنرمند معروف بر جای مانده است.

"نبرد کاسینا" قرار است اوایل ماه آینده‌ میلادی در شعبه‌ لندن حراجی کریستی به معر ض فروش گذاشته شود.

این نقاشی در سال 1504، کمی پس از شروع کار بر روی دیوارنگاره‌ فلورانس، توسط استاد نقاشی ایتالیا خلق شد. دولت فلورانس میکل آنژ و لئوناردو داوینچی را برای خلق دیوارنگاره‌ای از دو جنگ بر دیواری از قصر مامور کرد.

کار هیچ یک از این آثار هنری به پایان نرسید و در حال حاضر قسمت‌هایی از آن‌ها بدست ما رسیده است.

میکل ‌آنژ بوناروتی نقاش، مجسمه‌ساز، معمار و شاعر برجسته‌ ایتالیایی بود. وی در 6 مارس 1475 در توسکانا است.

میکل آنژ یکی از هنرمندان نابغه‌ی تاریخ و معروفترین چهره‌ی رنسانس ایتالیا است. وی در تاریخ 18 فوریه سال 1564در رم درگذشت.

معروف است که او در طول حیات خود با تمام پاپ‌های دوره رنسانس همکاری داشته است.

تزیین چهارساله‌ کلیسای سیکستین و نقاشی 800 متر مربع دیوارهای این کلیسا امروز شاهکاری به‌جا مانده از وی به‌شمار می‌روند. طراحی میدان کاپیتول - مقر سنای شهر رم - نیز از کارهای او است.

از میکل‌آنژ  آثار بسیاری باقی مانده که نشانه نبوغ فوق‌العاده این هنرمند بی‌نظیر است، بعضی از این آثار به‌جا مانده "مادونا روی پله"، "جنگ دو پیکر"، تندیس "داوود"، مجسمه‌ای برای مقبره‌ پاپ، نقاشی سقف کلیسای سیکستینی، و نقاشی "صحنه رستاخیز" هستند.

 

کد خبر 136680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز