گروه اقتصادی: به‌رغم نشست‌های مختلف مسئولان با دست‌اندرکاران تولید و توزیع و تشدید روند توقف یا کاهش عرضه شیر یارانه‌ای در برخی استان‌های کشور، هنوز تصمیمی برای تمدید توزیع این فراورده تا پایان سال اتخاذ نشده است.

پس از نشست بی‌نتیجه چندی پیش شرکت‌های لبنی، دامداران و مسئولان برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه تخصیص یارانه شیر و گلایه تولید‌کنندگان از روند بررسی و تخصیص یارانه شیر، روز گذشته وزیر بازرگانی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای تمدید توزیع شیر یارانه‌ای تا پایان سال 90 اتخاذ نشده است، گفت: براساس تصمیم ستاد هدفمندی یارانه‌ها، فعلا تا پایان خرداد شیر یارانه‌ای توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری افزود: در آخرین جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها، قرار شد تا پایان خرداد ماه مانند سال گذشته از طریق صنایع لبنی پرداخت یارانه شیر صورت گیرد. وی افزود: از خرداد ماه به بعد هم براساس اینکه دامداران حلقه نخست زنجیره تامین و توزیع شیر یارانه‌ای هستند و بهتر است یارانه‌ها به حلقه نخست تعلق گیرد، ستاد هدفمندی مبالغی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌دهد تا به‌صورت یارانه علوفه‌ای یا به شکل‌های دیگر در اختیار دامداران قرار گیرد.

این دیدگاه وزیر بازرگانی در حالی مطرح شده که با طولانی شدن فرایند چگونگی تخصیص یارانه شیر و بدهی برخی سازمان‌های بازرگانی استان‌ها بابت یارانه شیر سال گذشته به شرکت‌های لبنی، توزیع این فراورده در برخی استان‌ها قطع شده است و در برخی دیگر از استان‌ها کاهش یافته است.

کد خبر 137073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز