مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: طرح مقدماتی احداث نمایشگاه برون‌شهری شهرآفتاب از سال 1380 مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت که با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال 1383 شهرداری مکلف‌به انجام امور مقدماتی ایجاد این نمایشگاه گردید.

در سال 1385 کلیاتی از طرح نمایشگاه که توسط شرکت آلمانی GMP تهیه شده بود، به‌تصویب رسید و در نهایت پس از بازبینی‌های مکرر، از ابتدای سال 1390 عملیات اجرایی آن به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران واگذار شد.منصور ترکان مدیرعامل شرکت یادمان‌سازه که مجری طرح نمایشگاه شهرآفتاب محسوب می‌شود، ضمن اظهار این مطالب، افـزود: در طرح کلی مجتمع نمایشگاهی شهرآفتاب حداقل بیش از 120 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی دیده شده است که در فاز نخست حدود 60 هزار مترمربع از این فضاهای سرپوشیده و روباز ساخته خواهد ‌شد.

در فاز نخست این طرح غیراز فضاهای نمایشگاهی، ایستگاه مترو، مسجد، میدان آب‌نما، بلوار دسترسی به محوطه نمایشگاهی و یک پارکینگ وسیع برای خودروهای عمومی مد نظر قرار گرفته‌است.
سازه‌های فضایی نمایشگاه از نوع سازه‌های سبک بوده و بـا لحـاظ یک سری خصوصیات ویژه طراحی شده‌اند؛ از جمله اینکه از انرژی خورشیدی به‌عنوان سوخت برتر در تأسیسات ویژه نمایشگاه استفاده خواهد شد.

ترکان در مورد شرکت آلمانی GMP که به‌عنوان مشاور همکار خارجی در کنار مشاوران و مهندسان ایرانی طرح احداث نمایشگاه شهرآفتاب تهران را دنبال کرده‌است، گفت: این شرکت از جمله مشاوران مطرح طرح‌های بزرگ نمایشگاهی در بخش معماری به‌حساب می‌آید که نمایشگاه‌های معروفی چون نمایشگاه بین‌المللی چین و نمایشگاه مشهور دوسلدورف آلمان به همراه ورزشگاه بین‌المللی دوحه قطر از جمله نمونه کارهای قبلی شرکت GMP به حساب می‌آید.

نکته جالب در طراحی‌های شرکت مذکور آن بوده که نمایشگاه شهرآفتاب تهران را برای برگزاری مناسبت‌های بین‌المللی در سطح غرب آسیا دیده و با معیارهای جهانی آن را طراحی کرده‌است.
لازم به یادآوری است‌نمایشگاه‌های‌ما به شرطی می‌توانند عضو انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی در سطح دنیا قرار گیرند که مرجعی معتبر مثل شرکت GMP مجتمع‌های نمایشگاهی کشور‌ را تأیید کنند و به همین لحاظ مدیران شهر‌ی بسیار امیدوارند نمایشگاه شهرآفتاب با قرارگرفتـن در زمره نمایشگاه‌های معتبر جهان، صحنه‌ای برای بروز تبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی در سطح کلان بین‌المللی تلقی شود.
فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب تهران با سرمایه‌ای بالغ بر 250 میلیارد تومان، اواخر زمستان سال 1391 به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کد خبر 137185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز